Анотація до роботи:
Ананьян Е.Л. Полікультурне виховання учнів у гімназіях України (друга половина XIX – початок ХХ століття). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01. – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Полтавський державний педагогічний університет імені В.Г. Короленка. – Полтава, 2008. У дисертації здійснено комплексний аналіз вітчизняних і зарубіжних напрацювань з проблеми полікультурного виховання учнів, визначено й обґрунтовано основні періоди розвитку гімназійної освіти та полікультурного виховання в Україні другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Виявлено та систематизовано провідні теоретичні ідеї, принципи та завдання полікультурного виховання учнів у вітчизняній педагогічній думці того часу. Принципами полікультурного виховання учнів у гімназіях України означеного періоду стали: принцип народності, принцип культуровідповідності, принцип демократизації. Розкрито полікультурну спрямованість змісту предметів гуманітарного циклу – російської мови та літератури, класичних мов (латинської та грецької), нових іноземних мов (англійської, німецької, французької), історії (російської, античної, всесвітньої) – у навчально-виховному процесі вітчизняних гімназій другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Науково узагальнено досвід та обґрунтовано організаційні методи, форми та види діяльності з полікультурного виховання учнів вітчизняних гімназій досліджуваного періоду. Визначено перспективні напрями актуалізації ідей та досвіду полікультурного виховання учнів гімназій України другої половини ХІХ – початку ХХ ст. у контексті модернізації національної освіти. |