Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Автомобілі та трактори


320. Стельмащук Валерій Віталійович. Поліпшення показників керованості та стійкості триланкових автопоїздів: дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / Національний транспортний ун-т. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Стельмащук В.В. Покращання показників керованості та стійкості три ланкових автопоїздів. — Рукопис.

Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.02 — Автомобілі та трактори. — Національний транспортний університет, Київ, 2005.

В роботі виконано науково-практичне обгрунтування і дослідження важливої задачі покращання показників керованості та стійкості триланкових автопоїздів шляхом вибору оптимальних компонувальних і масових параметрів окремих ланок.

Розроблена математична модель триланкового модульного автопоїзда. За модульної побудови автопоїзда кожна несуча система напівпричепа або причепа спирається на свій візок, причому між ними існує шарнірний зв’язок, а керованими є колеса або осі напівпричепа і причепа. Отримана для такої побудови система рівнянь дозволяє досліджувати поведінку триланкового автопоїзда як у стаціонарних, так і нестаціонарних рухах, а також визначати критичну швидкість автопоїзда. Показано, що менші значення критичної швидкості мають місце для сідельно-причіпного і причіпно-причіпного автопоїзда у порівнянні з причіпним.

Дорожні випробування триланкового сідельно-причіпного автопоїзда підтвердили достовірність результатів комп'ютерного моделювання показників керованості і стійкості руху. При однаковому якісному характері експериментальних і аналітичних залежностей максимальні відхилення амплітуд коливань досліджуваних параметрів не перевищували 10%, що підтверджує достатню адекватність розробленої математичної моделі.

Встановлено, що триланковий сідельно-причіпний автопоїзд володіє надлишковою поворотливістю, яка зі збільшенням швидкості руху збільшується. Найбільша схильність до заносу притаманна причепу, для якого характеристика різниці курсових кутів ланок у більшому ступені відрізняється від кінематичних. Разом з тим, для причіпного і причіпно-причіпного автопоїзда характерна недостатня поворотливість, тобто за цим показником причіпні триланкові автопоїзди мають перевагу у порівнянні з сідельно-причіпними.

Результати досліджень прийняті до впровадження АСМАП України при створенні зразків триланкових автопоїздів і дослідній їх експлуатації.

Публікації автора:

1. Стельмащук В.В. До визначення показників поперечної стійкості автомобільного поїзда-контейнеровоза. Вісник / Національного транспортного університету. – К., 2003. – Випуск 8. – С.313-318

2. Сахно В.П., Вербицький В.Г., Вороніна І.Ф., Стельмащук В.В. До визначення показників манереності і стійкості руху триланкових автопоїздів /Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів: Науковий журнал. Вип. 17.–К.:НТУ,ТАУ,2003.–С.141-146.

3. Сахно В.П., Вороніна І.Ф., Кузнецов Р.М., Стельмащук В.В., Шкварко К.В. До питання безпечної конструкції триланкових автопоїздів /Автошляховик України. Окремий випуск. Управління безпекою на автомобільному транспорті.:Київ. – 2004. – с.62-68.

4. Сахно В.П., Вороніна І.Ф., Стельмащук В.В., Шкварко К.В. Шляхи підвищення безпеки руху триланкових автопоїздів /Автошляховик України. – 2004. - №6. – с.16-17.

5. Сахно В.П., Вороніна І.Ф., Стельмащук В.В., Поляков В.М. Вплив конструктивних і експлуатаційних факторів на показники маневреності триланкових автопоїздів //Автошляховик України. Окремий випуск. Управління безпекою та якістю транспортних засобів і перевезень. – 2003. - С.98-102.

6.Сахно В.П., Вороніна І.Ф., Стельмащук В.В. До визначення показників маневреності триланкових автопоїздів /Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В.Даля. – 2003. №11(57). – С.213-218.

7. Сахно В.П., Угляниця С.С., Вороніна І.Ф., Стельмащук В.В. До визначення габаритної смуги руху триланкових автопоїздів /Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В.Даля. – 2004. №7 (77). – (Частина перша). С.30-36.

8. Сахно В.П., Угляниця С.С., Вороніна І.Ф., Стельмащук В.В. Маневреність триланкових автопоїздів //Автошляховик України. Окремий випуск. Вісник ПНЦ ТАУ. – 2004. Випуск №7. - С.118-124.