Анотація до роботи:
Тимофеєва К. В. Порівняльний аналіз як метод інтерпретології (на прикладі фортепіанного виконавства) – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства – спеціальність 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Харківський державний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського. – Харків, 2009. Дисертація, присвячена розробці методологічних проблем теорії виконавства, виявляє тенденцію внутрішньої спорідненості теоретичного та виконавського музикознавства та спирається на їх категоріальний синтез. Системний характер основних категорій теорії виконавства (інтерпретології) висвітлено крізь призму порівняльного методу аналізу. В роботі аргументовані шляхи, способи та можливості порівняльного аналізу як багаторівневої системи відносин: від композиторського тексту – до виконавської драматургії та фортепіанної школи, від моделювання принципових відмінностей об’єктів та опису артефактів фортепіанного виконавства – до виявлення національних традицій та культурно-історичного контексту. Практичне значення дисертації полягає у розробці та апробації кількох методик порівняльного аналізу (на матеріалі Великої сонати П. Чайковського ор. 37, Першої ор. 28 та Другої ор. 36 сонат С. Рахманінова для фортепіано), також з використанням комп’ютерних технологій. |