Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Загальна педагогіка, історія педагогіки і освіти


Ціось Наталія Володимирівна. Проблема індивідуального підходу у процесі навчання молодших школярів у вітчизняній педагогіці (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) : Дис... канд. наук: 13.00.01 - 2008.



Анотація до роботи:

Ціось Н.В. Проблема індивідуального підходу у процесі навчання молодших школярів у вітчизняній педагогіці (кінець ХІХ – початок ХХ ст.). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Житомирський державний університет імені Івана Франка, Житомир, 2008.

У дисертації представлено історико-педагогічний аналіз проблеми становлення та розвитку ідей індивідуального підходу у вітчизняній педагогіці кінця ХІХ – початку ХХ століття. Проаналізовано витоки педагогічних поглядів видатних вітчизняних педагогів з проблеми індивідуального підходу у навчальний процес, встановлено і розкрито їх внесок у вітчизняну педагогічну науку. Представлено періодизацію процесу становлення ідеї індивідуального підходу у науковій теорії; проаналізовано головні тенденції впровадження ідеї індивідуального підходу у вітчизняній теорії та шкільній практиці кінця ХІХ – початку ХХ століття.

Обґрунтовано низку рекомендацій для вчителів молодших класів на засадах використання наукової спадщини К. Ушинського, С. Миропольського, Х. Алчевської, М. Демкова, Я. Чепіги та ін. Визначено шляхи впровадження найважливіших здобутків творчої спадщини видатних педагогів кінця ХІХ – початку ХХ століття з метою оптимізації навчального процесу у сучасній початковій школі України.

Публікації автора:

1. Гоцкало Н. В. Розвиток індивідуальних рис учня початкової школи / Н. В. Гоцкало // Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету ім. Г. Сковороди : зб. наук. пр. / Під ред. В. П. Коцура. – Переяслав-Хмельницький, 2002. – Вип. 3. – С. 89–99.

2. Гоцкало Н. В. Моральне виховання учнів початкових класів / Н. В. Гоцкало // Гуманізація навчально-виховного процесу : наук.-метод. зб. / Під ред. О. Сипченка та ін. – Слов’янськ, 2002. – Вип. 17. – С. 30–38.

3. Гоцкало Н. В. Особистісно зорієнтований підхід у творчій спадщині видатних педагогів / Н. В. Гоцкало // Рідна школа. – 2002. – Спец. вип. – С. 61–63.

4. Гоцкало Н. В.Гуманізація та гуманітаризація навчального процесу як засіб ефективного впливу на процес засвоєння іноземної мови / Н. В. Гоцкало // Теоретичні питання освіти та виховання : зб. наук. пр. / Під ред. Євтуха М. Б. та ін. – К. : КНЛУ, 2001. – Вип. 17. – С. 61–63.

5. Гоцкало Н. В. Особистісно-орієнтований підхід у навчальному процесі як педагогічна проблема / Н. В. Гоцкало // Теоретичні питання освіти та виховання : зб. наук. пр. / Під ред. Євтуха М. Б. та ін. – К. : КНЛУ, 2001. – Вип. 18. – С. 20–23.

6. Гоцкало Н. В. Впровадження особистісно-орієнтованого підходу на уроках іноземної мови в початковій школі / Н. В. Гоцкало // Теоретичні питання освіти та виховання : зб. наук. пр. / Під ред. Євтуха М. Б. та ін. – К. : КНЛУ, 2002. – Вип. 19. – С. 18–21.

7. Гоцкало Н. В. Сучасний стан проблеми індивідуального підходу у навчальному процесі початкової школи / Н. В. Гоцкало // Пріоритети сучасної освіти і виховання в контексті завдань педагогічної науки : матеріали педагогічних читань на пошану члена-кореспондента АПН України, доктора педагогічних наук, професора Прикарпатського університету ім. В. Стефаника Б. М. Ступарика. – Івано-Франківськ : Обл. друк., 2003. – С. 24–26.

8. Гоцкало Н. В. Гуманістичний зміст творчості Т. Г. Шевченка / Н. В. Гоцкало // Громадське виховання молоді засобами мови та літератури : матер. Всеукр. наук.-практ. конф., 4–5 лютого 2003 р.– Полтава : „АСМІ”, 2003. – С. 167–171.