Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Історія філософії


Целік Тетяна Віталіївна. Проблема людини у філософській культурі Київської Русі: дисертація канд. філос. наук: 09.00.05 / Інститут філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2003.



Анотація до роботи:

Целік Т.В. Проблема людини у філософській культурі Київської Русі. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спецальністю 09.00.05 – історія філософії. – Інститут філософії імені Г.С.Сковороди Національної академії наук України. – Київ, 2003.

Дисертація присвячена дослідженню проблеми людини у філософській культурі Київської Русі. У процесі історико-філософського аналізу екзистенціалів києво-руської християнської культури виявлено певне коло умонастроїв, котрі дозволяють зробити висновок про принципову необхідність доповнення наявного підходу щодо середньовічного типу особистості як корпоративно визначеного. У дисертації доводиться, що характером християнського світогляду та специфікою його функціонування у філософській культурі Київської Русі були закладені підвалини для формування особистісної свідомості й особистісного начала, що і знайшло відбиття в ряді літературно-філософських пам’яток тієї епохи.

Означені положення екстраполюються на текст, який раніше не залучався до складу джерелознавчої бази філософської культури Київської Русі (так званий "Раскольничий манускрипт", відкритий В.М. Татищевим, виписи з якого значно доповнюють текст Іпатьського літопису). Це дозволяє і по-новому подивитись на характер особистісної свідомості в масиві вітчизняної філософської культури ХІ – першої половини ХІІІ століть, і розширити коло джерел, котрі репрезентують цю філософську культуру.

Публікації автора:

1. Целік Т. Особистісний вимір світської культури доби Київської Русі // Філософська думка. –– 2000. – № 5. – С. 109-122.

2. Целік Т.В. Духовність особистості як протидія омніциду: погляд у минуле // Наука. Релігія. Суспільство. –– 2001. – № 2.– С. 205-210.

3. Целік Т.В. Меонтологія зла і особистісна свідомість: історичні паралелі // Наука. Релігія. Суспільство. –– 2002. – № 1.– С. 187-192.

4. Целік Т.В. Філософська культура Київської Русі: методологічні та джерелознавчі аспекти дослідження / Наукові читання "Вітчизняна філософська традиція: інтелектуальний і культурний контекст" (Київ, НАУКМА, 9 листопада 2001 р.) // Національний університет "Києво-Могилянська академія". Наукові записки. Т. 18. Філософія та релігієзнавство. – К.: Видавничий дім "КМ Академія", 2002. – С. 32-37.

5. Целік Т.В. Місто Київської Русі як чинник формування особистісної свідомості // Практична філософія. – 2002. – № 2. – С. 41-48.

6. Целік Т.В. "Моління" Даніїла Заточника у філософській культурі Київської Русі // Наука. Релігія. Суспільство. –– 2002. – № 3.– С. 19-26.