Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Загальна педагогіка, історія педагогіки і освіти


27. Бенца Оксана Іванівна. Проблеми громадянського виховання учнівської молоді в спадщині діячів освіти Закарпаття (1919-1939 рр.): дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Прикарпатський національний ун-т ім. Василя Стефаника. - Івано-Франківськ, 2004.



Анотація до роботи:

Бенца О.І. Проблеми громадянського виховання учнівської молоді в спадщині діячів освіти Закарпаття (1919 – 1939 рр.). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Івано-Франківськ, 2004.

У дисертації здійснено комплексне дослідження проблеми громадянського виховання учнівської молоді Закарпаття протягом 1919 – 1939 рр. у контексті полікультурного освітнього простору, з’ясовано суспільно-політичні та економічні передумови розвитку національної системи виховання і шкільництва. Досліджено внесок українських діячів освіти Закарпаття в розробку теоретичних і практичних засад громадянського виховання в означену добу; проаналізовано зміст, форми і методи громадянського виховання учнівської молоді; виявлено тенденції та особливості цього процесу; визначено можливості творчого використання історичного досвіду в сучасних умовах.

Матеріали, основні положення дисертації та висновки можуть бути використані в лекційних курсах та семінарах з історії педагогіки у вищих навчальних закладах різних рівнів акредитації, в підготовці навчальних та методичних посібників, спецкурсів з педагогіки.

Публікації автора:

1. Бенца О.І. Громадянське виховання учнівської молоді в спадщині діячів освіти Закарпаття (1919 – 1939 рр.): Монографія. – Дрогобич: Коло, 2004. – 232 с.

2. Пилип О.І. Виховання громадянських рис особистості на уроках фізкультури (історико-педагогічний аспект) // Валеологічна освіта в навчальних закладах України: стан, напрямки і перспективи: Зб.наук.праць. – Кіровоград, КРПУ ім.В.Винниченка, 2003. – С. 198 – 202.

3. Пилип О.І.Виховання патріотів-захисників держави в школах Закарпаття на початку ХХ ст. // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету: Серія “Педагогіка”. – 2002. – № 7. – С. 86 – 89.

4. Пилип О.І.Громадянознавство як шкільний предмет у школах Закарпаття (20 – 30-ті рр. ХХ ст.) // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія “Педагогіка. Соціальна робота”. – 2002. – № 5. – С. 57 – 61.

5. Пилип О.І. Західноукраїнські педагоги про чинники громадянського виховання учнівської молоді (1919 – 1939 рр.) // Людинознавчі студії: Зб.наук.праць ДДПУ. – Вип. 2. – Дрогобич: Вимір, 2000. – С. 154 – 163.

6. Пилип О.І. Краєзнавство як засіб громадянського виховання учнівської молоді на Закарпатті у 20 – 30-х рр. ХХ ст. // Науковий вісник Чернівецького університету: Педагогіка та психологія. – Вип. 162. – Чернівці: Рута, 2003. – С. 114 – 119.

7. Пилип О.І. Проблема змісту трудового навчання в школах Закарпаття у 20 – 30-х роках ХХ ст. // Молодь і ринок. – Дрогобич, 2004. – № 3 (9). – С. 67 – 70.

8. Пилип О.І. Формування громадянськості школярів на уроках природознавства (історико-педагогічний аспект) // Педагогічні засади формування гуманістичних цінностей природничої освіти, її спрямованості на розвиток особистості: Зб.наук.праць. – Полтава: Полтав.держ.пед.ун-т, 2003. – С. 393 – 395.