Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Загальна педагогіка, історія педагогіки і освіти


67. Гайда Йоанна. Проблеми гуманістичного виховання особистості в педагогічній спадщині Януша Корчака та Антона Макаренка: дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Гайда Й. Проблеми гуманістичного виховання особистості в педагогічній спадщині Януша Корчака та Антона Макаренка. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка й історія педагогіки. – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2004.

Дисертація містить дослідження концепції гуманістичного формування особистості, змісту та форм організації виховного процесу у педагогічних системах Януша Корчака і Антона Макаренка. Виявлено і проаналізовано соціально-політичні та історичні передумови становлення Януша Корчака і Антона Макаренка як педагогів, виділено подібні періоди формування їхніх педагогічних поглядів. Обґрунтовано місце спадщини Януша Корчака і Антона Макаренка у розвитку гуманістичних педагогічних теорій. Виявлено подібні підходи та відмінності у трактуванні педагогами основних компонентів педагогічного процесу, використанні форм і методів у практичній діяльності. Розкрито подібність, прогностичність принципів організації та структурно-функціональної будови виховних систем, які були логічним втіленням педагогічних концепцій Януша Корчака і А.С.Макаренка і становили загалом цілісні педагогічні системи. Визначено напрями і можливості використання спадщини педагогів у освітньо-виховній, соціальній сферах у сучасній Польщі та в Україні.

Публікації автора:

  1. Гайда Й. Вплив телебачення на агресивну поведінку в дітей і молоді // Проблеми сучасного мистецтва і культури. Педагогічна наука та мистецтвознавство на межі століть: Збірник наукових праць. – Харків. – 1999. – С. 125-129.

  2. Гайда Й. Наркоманія серед дітей і молоді // Проблеми сучасного мистецтва і культури. Організація та зміст становлення професійної підготовки в умовах національної системи освіти: Збірник наукових праць. – Харків. – 1999. – С.9-14.

  3. Гайда Й. Причини шкільної неуспішності учнів // Проблеми сучасної педагогіки, мистецтва і культури. Проблеми загальної і професійної педагогіки: Збірник наукових праць. – Харків. – 2000. – С.13-18.

  4. Гайда Й. Погляди А.Макаренка на виховання // Неперервна професійна освіта: теорія і практика: Науково-методичний журнал. – 2001. – Вип. 3. – С. 173-180.

  5. Гайда Й. Педагогіка любові до дитини Януша Корчака // Неперервна професійна освіта: теорія і практика: Науково-методичний журнал. – 2002. – Вип. 1 (5). – С.201-213.

  6. Гайда Й. Активність дітей і молоді в корчаківських будинках сиріт // Неперервна професійна освіта: теорія і практика: Науково-методичний журнал. – 2003. – Вип. 1. – С. 231-236.

  7. Гайда Й. Погляди Януша Корчака на роль і завдання вихователя // Професійна освіта: педагогіка і психологія: Польсько-Український, Українсько-Польський щорічник / За ред. Т.Левовицького, І.Вільш, І.Зязюна, Н.Ничкало. – Ченстохова-Київ. – 2003. – № 4. – С. 409-415.

Gajda J. Pogldy Janusza Korczaka na rol i zadania wychowawcy // Ksztacenie zawodowe: pedagogika i psychologia, polsko-ukraiski, ukraisko-polski rocznik. – Czstochowa-Kijw. – 2003.– N 4. – S. 409 – 415.

  1. Гайда Й. Методи і техніки формування вчительських умінь // Професійна освіта. Стан і перспективи розвитку освіти вчителів професійних предметів в технічних, економічних і сільськогосподарських інститутах. – Краків. – 1998. – С.101-107.

Gajda J. Metody i techniki ksztatowania umiejtnoci nauczycielskich // Ksztacenie zawodowe. Stan i perspektywy rozwoju ksztacenia nauczycieli przedmiotw zawodowych w uczelniach technicznych, ekonomicznych i rolniczych. – Krakw. – 1998. – S. 101-107.

  1. Гайда Й. Мотивація учнів до навчання // Професійна освіта. Осучаснення дидактичного процесу в професійній освіті на межі ХХІ століття. – Краків. – 1999. – С.173-178.

Gajda J. Motywowanie uczniw do nauki // Ksztacenie zawodowe, Unowoczenianie procesu dydaktycznego w edukacji zawodowej u progu XXI wieku. – Krakw. - 1999. – S.173-178.

  1. Гайда Й. Зміст концепції навчання вчителів професійних предметів // Підготовка кадрів для потреб загальнотехнічної освіти. – Бидгощ. – 1998. – С.248-253.

Gajda J. Zarys koncepcji ksztacenia nauczycieli przedmiotw zawodowych // Przygotowanie kadr dla potrzeb edukacji oglnotechnicznej. – Bydgoszcz. - 1998. – S. 248-253.

  1. Гайда Й., Завлоцький І. Мультимедії в навчанні і вдосконаленні вчительських умінь // Мультимедійні технології в техніці, екологічній освіті і професійному навчанні. – Щецін. – 1998. – С.174-182.

Gajda J., Zawocki I. Multimedia w ksztaceniu i doskonaleniu umiejtnoci nauczycielskich // Techniki multimedialne w technice, edukacji ekologicznej i ksztaceniu zawodowym. – Szczecin. - 1998. – S. 174-182.

  1. Гайда Й. Гуманістична педагогіка Антона Макаренка як джерело натхнення для сучасних вчителів-вихователів // Практичне навчання вчителів у вищій школі. – Радом-Рикі. – 2003. – С. 265-270.

Gajda J. Humanistyczna pedagogika Antoniego Makarenki jako rdo inspiracji dla wspczesnych nauczycieli – wychowawcw // Ksztacenie praktyczne nauczycieli w szkole wyszej. Radom – Ryki. - 2003. S. 265 – 270.