Анотація до роботи:
Стрілець С.І. Проблеми шкільної математичної освіти у педагогічній спадщині К.Ф.Лебединцева (1878-1925). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Інститут педагогіки АПН України, Київ, 2003. Дисертаційне дослідження присвячене цілісному історико-педагогічному аналізу проблем шкільної математичної освіти в педагогічній спадщині К.Ф.Лебединцева (1878-1925). У дослідженні розкрито історичні, соціально-педагогічні передумови, що вплинули на становлення й розвиток його педагогічного світогляду; показано етапи життєвого і творчого шляху; виокремлено й охарактеризовано основні напрями діяльності вченого за впровадження передових освітніх ідей у шкільну практику; розкрито його внесок у розробку програм з математики, проблем початкової математичної освіти, в підготовку підручників і задачників з алгебри, арифметики й початків геометрії та здійснено їх порівняльний аналіз із сучасними; виявлено особливості підходу К.Лебединцева до проблем виховання, розгляду змісту й методів шкільної математичної освіти; з’ясовано значення основних ідей методиста-математика для розв’язання проблем сучасної математичної освіти. У науковий обіг введено нові історико-педагогічні документи, що характеризують К.Лебединцева як ученого, педагога, методиста-математика. У дослідженні істотно доповнено картину розвитку шкільної математичної освіти. Основні результати, положення й висновки дослідження можуть бути використані при викладанні історії педагогіки, у процесі підготовки підручників, збірників задач і методичних посібників з математики. |