Курило Людмила Федорівна. Проблеми вітчизняної університетської педагогічної освіти в ХІХ – на початку ХХ століття : Дис... канд. наук: 13.00.01 - 2007.
Анотація до роботи:
Курило Л.Ф. Проблеми вітчизняної університетської педагогічної освіти в ХІХ – на початку ХХ століття. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки – Луганський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка. – Луганськ, 2007.
У дисертаційному дослідженні здійснено комплексний аналіз педагогіко-історіографічних, теоретико-методологічних та конкретно-історичних проблем підготовки педагогічних кадрів у структурі класичних університетів України в період ХІХ – початку ХХ ст.
На підставі аналізу історико-педагогічної та іншої соціогуманітарної літератури висвітлено основні етапи та теоретико-методологічні засади дослідження вітчизняної університетської педагогічної освіти ХІХ – початку ХХ ст. Шляхом залучення архівних матеріалів, офіційних документів, періодичних видань, монографічних праць у дисертації узагальнено основні тенденції становлення та розвитку педагогічної освіти в класичних університетах України у зазначений період.
У дисертаційному дослідженні проаналізовано сутність трансформаційних змін у змісті, формах та методах педагогічного процесу в університетах України, з’ясовано науково-педагогічний потенціал університетських викладачів, висвітлено основні напрями розвитку педагогічної думки у вищих навчальних закладах протягом ХІХ – початку ХХ ст.
Публікації автора:
Павко А.І., Курило Л.Ф. Вітчизняна університетська педагогічна освіта в імперську добу: історіографічні та методологічні аспекти: Монографія. – К.: Знання України, 2005. – 120 с.
Курило Л.Ф. Розбудова вищої педагогічної освіти в Україні у 1917 – 1941 роках // Проблеми освіти: Наук.-метод. зб. – К., 2000. – Вип.22. – С. 189-196.
Курило Л.Ф. До питання про трансформацію університетської педагогічної освіти в Україні: досвід, проблеми, перспективи // Наукові записки: 3б. наук. ст. Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. – К., 2000. – Ч.3. – С.66-72.
Курило Л.Ф. Про методологічні засади змісту та структури університетської педагогічної освіти в Україні // Наукові записки: Зб. наук. ст. Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. – К., 2000. – Ч.4. – С. 60-66.
Курило Л.Ф. Особливості становлення і розвитку університетської педагогічної освіти в Україні (XIX – початок XX ст.) // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Соціологія. Психологія. Педагогіка. – К., 2001. – Вип.10. – С. 61-65.
Курило Л.Ф. Університетська педагогічна освіта в Україні в ХІХ - на початку XX століття – важливий напрямок новітніх історико-педагогічних досліджень // Наукові записки: Зб. наук. ст. Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. – К., 2002. – Вип.47. – С. 120-123.
Курило Л.Ф. Стан викладання педагогічних дисциплін в українських університетах в імперську добу (XIX – початок XX ст.) // Науковий вісник Чернівецького університету: Зб. наук. пр. – Вип.211. Педагогіка і психологія. – Чернівці, 2004. – С. 91-96.
Курило Л.Ф. Університетська педагогічна освіта в Україні (ХІХ – початок ХХ ст.): історіографічний аналіз // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету: Серія. Педагогіка. – 2005. – № 3. – С. 92-99.
Курило Л.Ф. Новітні теоретико-методологічні засади дослідження історії університетської педагогічної освіти // Педагогічне Поділля: Зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського державного університету. Серія соціально-педагогічна. – Кам’янець-Подільський, 2005. – Вип. IV. Т ІІ. – С. 131-153.
Курило Л.Ф. Науково-педагогічна думка в Одеському університеті наприкінці XIX – початку XX ст. // Суспільство: історія, методологія дослідження, практика. Матеріали Всеукраїнської наук.-теор. конф., м. Тернопіль, 18 червня 2004 року. – Тернопіль, 2004. – С. 45-46.
Курило Л.Ф. Університетські освітні традиції в Україні: історичний досвід і сучасні тенденції розвитку вищої школи // Освіта як фактор забезпечення сучасного суспільства: Матеріали Міжнар. наук.-теор. конф., м. Тернопіль, 26 березня 2004 року. – Тернопіль, 2004. – С. 163-164.
Курило Л.Ф. Провідні тенденції науково-педагогічної підготовки студентів в університетах України в імперську добу: Історична ретроспектива і сучасність // Гуманізм і освіта: Зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., м. Вінниця, 21-23 вересня 2004 року. – Вінниця, 2004. – В 2-х тт. Т.2. – С. 200-202.
Павко А.І., Курило Л.Ф. Науково-педагогічна спадщина М.І. Пирогова – методологічний дороговказ для трансформаційних перетворень у системі вітчизняної університетської освіти в контексті Болонського процесу // Стан, проблеми та перспективи інтеграції України у європейський освітній і науковий простір: Матеріали IX Міжнар. наук. конф., 12-15 квітня 2005 року. Ужгород (Україна) – Сніна (Словаччина). –Ужгород, 2005. – С. 69-75.
Курило Л.Ф. Вивчення трансформаційних перетворень у системі вітчизняної університетської педагогічної освіти імперської доби – важливий напрям сучасних історико-педагогічних досліджень // Педагогіка духовності: поступ у третє тисячоліття: Матеріали Міжнар. наук. конф., м Київ, 19 квітня 2005 р. – К., 2006. – Т.2 – С. 130-134.
Курило Л.Ф. Університетська педагогічна освіта України: історичні трансформації та наукові стратегії // Професійна підготовка фахівців в умовах інноваційної перебудови української національної освіти: Матеріали ХІ Міжнар. наук.-практ. конф., 16-19 травня 2006 р. Ужгород (Україна). – Сніна (Словаччина). – Ужгород, 2006. – С. 150-153.