Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Лісова Ольга Георгіївна. Програмність як жанрова парадигма камерної вокальної творчості: до проблеми виконавського розуміння. : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2009.



Анотація до роботи:

Лісова О. Г. Програмність як жанрова парадигма камерної вокальної творчості: до проблеми виконавського розуміння. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія імені А.В. Нежданової. – Одеса, 2009.

У дисертації виявляються та обгрунтовуються причини, умови і тенденції виокремлення камерної вокальної музики у зв'язку з проблемою виконавського розуміння. Визначається жанрова парадигма камерної вокальної музики як процесу і результату реалізації програмних функцій камерного вокального твору. Обгрунтовується категоріальний статус понять жанрової інтерференції і символічної програмності, розкривається значення категорії інтерференції у теоретичному моделюванні камерної вокальної музики. Доводиться значення програмності як типологічної властивості камерно-вокальної музики, що обумовлює процес жанрової інтерференції. Вперше робиться музикознавча спроба типології програмності як фундаментальної властивості камерної вокальної музики. Завдяки визначенню головних жанрово-естетичних тенденцій розвитку камерної вокальної музики від дев'ятнадцятого століття до двадцятого, драматізації та лірізації, обгрунтовуються параметри взаємодії і зближення камерно-вокального циклу і камерної монологічної опери. Доводиться правомірність методу контекстуального аналізу камерних творів О. Мессіана як адекватного символічній природі його музичної поетики.

Публікації автора:

1.Лисовая О. Семантика камерного вокального цикла в творчестве Дм. Шостаковича: о пути и возможностях исполнительской интерпретации / О. Лисовая // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. – Одеса : Друкарський дім, 2005. – Вип. 6. – Кн. 2. – С. 201–213.

2. Лисовая О. Особенности трактовки жанра камерной оперы в творчестве В. Губаренко (на примере оперы «Письма любви») / О. Лисовая // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка : [зб. наукових праць / за заг. ред. Філіппова В. Д.]. – Луганськ : Луганський державний інститут мистецтв та культури, 2007. – Вип. 8. – С. 88–97.

3. Лисовая О. Литературно-поэтическая семантика как фактор эволюции камерно-вокального цикла / О. Лисовая // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка : [зб. наукових праць / за заг. ред. Філіппова В. Д.]. – Луганськ : Луганський державний інститут мистецтв та культури, 2008. – Вип. 9. – С. 185–194.

4. Лисовая О. Композиторская поэтика Оливье Мессиана как актуальный предмет музыковедческого анализа / О. Лисовая // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка : [зб. наукових праць / за заг. ред. Філіппова В. Д.]. – Луганськ : Луганський державний інститут мистецтв та культури, 2008. – Вип. 11. – С. 89–98.