Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Коваль Віктор Васильович. Процесна організація корпоративного управління діяльністю операторів телекомунікацій : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2009.



Анотація до роботи:

Коваль В.В. Процесна організація корпоративного управління діяльністю операторів телекомунікацій. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Одеська національна академія зв’язку ім. О.С. Попова, Одеса, 2009.

В роботі проведено розв’язання важливого наукового завдання з розробки та обґрунтування теоретичних і методичних підходів до процесної організації корпоративного управління розвитком оператора телекомунікацій.

Проведено дослідження сучасних теоретичних засад корпоративного управління з урахуванням креативності, що забезпечує гнучкість, якість надаваних послуг та результативність бізнес-процесів.

На підставі комплексного аналізу удосконалено сутність досліджуваних категорій: “бізнес-процес”, “процесна організація”, які дозволяють обґрунтувати доцільність впровадження методу реінжинірингу бізнес-процесів в управлінні розвитком клієнтської бази послуг інфокомунікацій. Обґрунтовано підхід до оцінювання результативності бізнес-процесів моделі eTOM операторів телекомунікацій.

В роботі обґрунтовано та запропоновано методичний підхід щодо оцінювання збалансованості стратегічної системи процесно-орієнтованого управління через використання причинно-наслідкових зв’язків стратегічних складових збалансованої системи показників та побудови структурної схеми корпоративної стратегічної карти оператора телекомунікацій.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення і розв’язано важливе наукове завдання щодо процесної організації корпоративного управління діяльністю операторів телекомунікацій, що дає можливість сформулювати наступні принципові положення, висновки і рекомендації:

1. На основі узагальнення теоретичних засад та методологічних основ формування системи корпоративного управління в умовах інфокомунікаційних змін автором обґрунтовано, що діяльність сучасних корпорацій залежить від рівня креативної активності, що будується на базисі інтелектуального капіталу для забезпечення інвестиційної привабливості корпорації.

2. Відповіддю вимогам сучасного ринкового успіху та його основою стає процесно-орієнтований підхід до управління операторами телекомунікацій, детермінуючою характеристикою якого є задоволення потреб клієнта, який оплачує не структуру організації, а виходи бізнес-процесів (товари або послуги), які у ній відбуваються. Обґрунтовано необхідність переходу до процесної організації корпоративного управління на основі перетворення клієнта на головну цінність для оператора телекомунікацій, яка перебуває в центрі бізнес-процесів обслуговування, що продиктовано специфікою розвитку галузі зв’язку: з одного боку – перевага горизонтального управління, а з іншого – широке використання й комбінування видів діяльності.

3. В результаті аналізу сфери інфокомунікацій виявлено, що сучасними тенденціями розвитку є динамічне зростання послуг мобільного (25%) та комп’ютерного (30%) зв’язку й як наслідок заміщення ними послуг фіксованого зв’язку (4%), що викликало зменшення голосового навантаження. При цьому рівень забезпечення комп’ютеризації суспільства досі залишається вкрай низьким, що й обумовлено сучасним недостатнім рівнем використання мережі Інтернет та, в свою чергу, стримує впровадження віртуальних та креативних форм організацій бізнесу.

4. Проведене дослідження особливостей організації бізнес-процесів дозволило установити, що бізнес-процеси: телеологічні – цілеспрямовані та орієнтовані на результат роботи, а не на роботу як самоціль; орієнтовані на клієнта (компанія розглядає свою роботу з позиції клієнта та його задоволення); цілісні, що пов’язано зі здатністю звести окремі дії в одне ціле для досягнення оптимального результату.

В роботі удосконалено сутність категорії “бізнес-процес” як цілеспрямована і послідовна сукупність взаємозалежних видів діяльності, що за визначеною технологією й необхідним забезпеченням перетворюють вхідні ресурси в кінцевий продукт/послугу та є цінністю для споживача, що обумовлює необхідність застосування методу реінжинірингу бізнес-процесів в управлінні розвитком клієнтської бази послуг інфокомунікацій.

5. На основі узагальнення методології процесного опису бізнесу визначено та обґрунтовано засади процесної організації корпоративного управління операторів телекомунікацій, а саме: підприємство повинно розглядатися як бізнес-система, що являє собою пов'язані бізнес-процеси; система управління підприємством – орієнтуватися на управління, як кожним бізнес-процесом окремо, так і всіма бізнес-процесами; система якості – спрямовуватися на забезпечення якості виконання бізнес-процесів; механізми процесної організації – забезпечувати збільшення ефективності бізнес-процесів на основі реалізації методології реінжинірингу та аутсорсінгу.

6. Обґрунтовано підхід до оцінювання результативності бізнес-процесів оператора телекомунікацій на основі побудованої матриці ранжування із використанням моделі процесної організації корпоративного управління діяльністю операторів телекомунікацій eTOM. Однак використання системи показників по ключових бізнес-процесам щодо оцінювання їхньої результативності оператора неспроможні повною мірою забезпечити єдину спрямованість усієї організації на вирішення взаємодоповнюючих завдань, спрямовуючих організацію до реалізації її місії. Тому в роботі доведено доцільність впровадження збалансованої системи показників розвитку оператора як інструмента ефективної реалізації клієнто-орієнтованої стратегії.

7. Стратегічні складові системи збалансованих показників оператора телекомунікацій, що визначені на основі побудови структурної схеми корпоративної стратегічної карти із використанням удосконаленої збалансованої системи показників та розробленої методики стратегічного оцінювання процесно-орієнтованого управління надають можливість оцінити внесок кожного проведеного оператором заходу на основі відповідних показників і виявити перспективні види діяльності, потенціал яких використовується недостатньо, напрями перерозподілу ресурсів (технічні, організаційні тощо) для досягнення максимальних фінансових результатів.

8. Апробація розробленої методики на прикладі оператора телекомунікацій ВАТ “Укртелеком” підтверджує, що впровадження збалансованої стратегічної системи показників дозволяє досягти стратегічної відповідності та сфокусувати зусилля на поставлених довгострокових і короткострокових цілях, балансу між бажаними результатами та факторами їхнього досягнення.

9. Розроблено рекомендації щодо проектування системи управління бізнес-процесами, орієнтованої на надання нових послуг інфокомунікацій. Автором обґрунтовано, що основою можливості використання однієї і тієї ж мережі для продажу нових видів послуг, розширення спектра послуг і додатків стає побудова комерційної мультисервісної мережі нових послуг інфокомунікацій. З метою оптимізації набору послуг і структури цін, а також для забезпечення необхідного рівня управління сервісним пакетом автором запропоновано використання програмного підходу в процесі створення мультисервісної мережі.

Публікації автора:

Статті у наукових фахових виданнях

  1. Коваль В.В. Стан та перспективи використання інформаційно-комунікаційних технологій для розвитку електронного бізнесу в Україні / Л.Ф. Іщенко, В.В. Коваль // Вісник Хмельницького національного університету. – 2005. – Т. 2, № 3: Економічні науки. – С. 151 - 154. (0,15 д.а., особисто автору належить – 0,075 д.а.).

  2. Коваль В.В. Консолідація даних в системі корпоративного управління /Д.О. Редькін, В.В. Коваль, О.С. Павлюченко // Економічні науки: зб. наук. праць / наук. ред. З.В. Герасимчук. – Луцьк: ЛДТУ, 2006. – № 3 (10), Ч. 3. – С. 190 - 194. (0,36 д.а., особисто автору належить – 0,12 д.а.).

  3. Коваль В.В. Впровадження процесного підходу як спосіб удосконалення інформаційної системи управління / В.В. Коваль // Экономические инновации: сб. науч. работ / под ред. Б.В. Буркинского. – Одесса: ИПРЭЭД НАН Украины, 2007. – Вып. 31. – С. 95-99. (0,27 д.а.).

  4. Коваль В.В. Оцінка інформаційної складової бізнес-процесів діяльності операторів телекомунікацій / В.В. Коваль // Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць / наук. ред. М.І. Звєряков. – Одеса: ОДЕУ, 2007. –Вып. 27. – С. 159 - 163. (0,26 д.а.).

  5. Коваль В.В. Інформаційний аналіз організаційних зв’язків економічної системи операторів телекомунікацій / О.С. Редькін, В.В. Коваль // Прометей: регіон. зб. наук. праць / наук. ред. О.І. Амоша. – Донецьк: ДЕГІ, 2007. – Вип. 2(23). – С. 292 - 295. (0,3 д.а., особисто автору належить – 0,15 д.а.).

  6. Коваль В.В. Інформаційне забезпечення діяльністю в системі корпоративного управління підприємством / В.В. Коваль // Культура народов Причерноморья. – 2008. – № 124: Экономические науки. – С. 31 - 33. (0,19 д.а.).

  1. Коваль В.В. Збалансована система показників у процесно-орієнтованому управлінні стратегією операторів телекомунікацій / В.В. Коваль // Науковий вісник. – 2008. – № 19 (75): Економічні науки. – С. 24 - 31. (0,32 д.а.).

  2. Коваль В.В. Особливості проектування системи управління бізнес-процесами надання нових послуг інфокомунікацій / О.С. Редькін, В.В. Коваль // Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць / наук. ред. М.І. Звєряков. – Одеса: ОДЕУ, 2008. – Вып. 34. – С. 148 - 153. (0,32 д.а., особисто автору належить – 0,16 д.а.).

Друковані праці наукових конференцій, тези доповідей

  1. Коваль В.В. Эволюция фондового рынка Украины и особенности влияния инфокоммуникаций на его развитие / Н.П. Спильная, Л.Ф. Ищенко, В.В. Коваль // Телеком 2005: труды Международной научно-практической конференции, (Ростов – на – Дону, 18-19 мая 2005 г.). – М.: СКФ МТУСИ, 2005. – С. 120 - 123. (0,16 д.а., особисто автору належить – 0,06 д.а.).

  2. Коваль В.В. Ефективність впровадження системи управління бізнес-процесами операторів телекомунікацій / В.В. Коваль, О.С. Павлюченко // Управлінський облік і конкурентоспроможність бізнесу: тези доповідей міжн. наук.-практ. конф., (Київ, 30 жовтня 2006 р.). – К.: ФПБАУ, 2006. – С. 23 - 27. (0,22 д.а., особисто автору належить – 0,1 д.а.).

  3. Коваль В.В. Моделювання та оцінка ефективності управління бізнес-процесами на підприємстві / С.І. Пєнова, В.В. Коваль // Прикладні завдання математики в механіці, економіці та екології: матеріали міжн. наук.-практ. конф., (Севастополь, 9-13 квітня 2007 р.). – Севастополь: СевНТУ, 2007. – С. 87 - 90. (0,18 д.а., особисто автору належить – 0,09 д.а.).

  4. Коваль В.В. Управління ризиками на основі аналізу бізнес-процесів в сфері телекомунікацій / В.В. Коваль // Інноваційні технології в науці, підготовці та перепідготовці фахівців: матеріали міжн. наук.-практ. конф., (Одеса, 17-18 травня 2007 р.). – Одеса: ОІФ УДУЕФ, 2007. – С. 32 - 34. (0,14 д.а.).

  5. Коваль В.В. Дослідження процесу оновлення інформаційних активів підприємств в сфері телекомунікацій / О.С. Редькін, В.В. Коваль // Стратегия качества в промышленности и образовании: материалы Международной конференции, (Варна, Болгария, 1-8 июня 2007 г.). – Т. 2. – Дніпропетровськ: Фортуна, 2007. – С. 623 - 626. (0,15 д.а., особисто автору належить – 0,075 д.а.).

  6. Коваль В.В. Особливості застосування інформаційних технологій в управлінні фінансовою діяльністю у сфері телекомунікацій / О.С. Редькін, В.В. Коваль // Проблеми розвитку фінансової системи України в умовах євро інтеграції: міжн. наук.-практ. конф., (Львів, 18-19 жовтня 2007 р.). – Л.: ЛДФА, 2007. – С. 328 - 330. (0,16 д.а., особисто автору належить – 0,08 д.а.).

  7. Коваль В.В. Стимулювання інвестиційної діяльності і створення нових інвестиційних можливостей у сфері телекомунікацій / В.В. Коваль // Тенденції розвитку національних фінансових систем за умов глобалізації: матеріали міжн. наук.–експертного симпозіуму, (Київ, 29 листопада 2007 р.). – К.: УДУФМТ, 2007. – С. 144 - 146. (0,1 д.а.).

  8. Коваль В.В. Шляхи вирішення проблеми інформаційної підтримки корпоративного управління / Я.П. Квач, В.В. Коваль // Фінансові послуги та розвиток суб’єктів господарювання: матеріали всеукр. наук.-практ. конф., (Харків, 7 лютого 2008 р.). – Х.: ХІФ УДУФМТ, 2008. – С. 202 - 206. (0,32 д.а., особисто автору належить – 0,16 д.а.).

  9. Коваль В.В. Стратегічний підхід до організації управління бізнес-процесами операторів телекомунікацій / В.В. Коваль // Моделі забезпечення сталого розвитку світового господарства: економіка, фінанси та право: матеріали міжн. наук.-практ. конф., (Київ, 30 травня 2008 р.). – К.: УДУФМТ, 2008. – С. 109 - 111. (0,17 д.а.).

Навчальні посібники

  1. Основи корпоративного управління: навчальний посібник / [Г.В. Толкачова, В.О. Котлубай, Л.І. Орлова, А.Д. Петрашевська, А.О. Селезньова, М.М. Адамович, В.В. Коваль]; за ред. О.С. Редькіна. – Одеса: ОНАЗ, 2007. – 140 с. (10,6 д.а., особисто автору належить – 1,1 д.а.).