Анотація до роботи:
Мурга О.Л. Принцип віртуозності в російській художній культурі другої половини ХІХ – початку ХХ століття та еволюція жанру російського романтичного фортепіанного концерту. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за фахом 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського, Міністерство культури і мистецтв України, Київ, 2003. У дисертації запропонована концепція музичної віртуозності, котра виводить розгляд явища на рівень композиторського стилю. Об’єктом дослідження є принцип віртуозності у музичному мистецтві другої половини ХІХ – початку ХХ століття, що став основою формування динамічних компонентів музичного стилю у російському фортепіанному концерті. На матеріалі творів А.Рубінштейна, М.Римського-Корсакова, П.Чайковського, О.Скрябіна висвітлюється здійснення принципу віртуозності і розкриваються еволюційні стадії жанру фортепіанного концерту (адаптуюча, асимілююча, генеруюча, синтезуюча). |