Кузьменко Вячеслав Віталійович. Принципи дидактики як об'єкт історико-філософської рефлексії: дисертація канд. філос. наук: 09.00.05 / Національна металургійна академія України. - Д., 2003.
Анотація до роботи:
Кузьменко В. В. Принципи дидактики як об`єкт історико-філософської рефлексії. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.05 – історія філософії. – Дніпропетровський національний університет, Дніпропетровськ, 2003.
У дисертації принципи дидактики подані як об’єкт історико-філософського аналізу. Досліджено їх філософські основи і зміст. Виявлено, що в кожну культурно-історичну епоху (в античності, християнській середньовічній культурі, у Новий час, у ХІХ і у ХХ століттях) зміст принципів дидактики пов`язаний з конкретними філософсько-методологічними основами. Змінювані уявлення про людину, про природу, про особливості пізнавальної діяльності, етичні норми, вчення про суспільство, детермінують зміст принципів дидактики. У дидактичних теоріях і концепціях розпредмечуються антропологічні настанови, вироблені у філософських і наукових теоріях. Будучи культурно-історичними інваріантами, принципи дидактики несуть у собі тенденції, що породжують діалог культур, взаємозв`язок традиційного та інноваційного. Навчання формує в суспільстві інтелектуальний фон, який сприяє народженню нових культурних цінностей і форм соціальної діяльності.
Публікації автора:
Кузьменко В. В. Принципы наблюдаемого и ненаблюдаемого в познавательных и дидактических процессах // Філософія, культура, життя. Міжвузівський збірник наукових праць. – Вип. 3. – Д.: Наука і освіта, 1998. – С.13-20. 0,5 др.а.
Кузьменко В. В. Платон и Ян Амос Коменский о сущности образования и обучения // Філософія, культура, життя. Міжвузівський збірник наукових праць. – Д.: Наука і освіта, 1999. – Вип. 5. – С.94-105. 0,75 др.а.
Кузьменко В. В. Постмодернистские инновации в образовании Украины: возможности их использования // Філософія, культура, життя. Міжвузівський збірник наукових праць. – Вип.6. – Д.: Наука і освіта, 1999.– С.21-30. 0,63 др.а.
Кузьменко В. В. Проблемы знания и обучения в философской системе Аристотеля // Вісник Дніпропетровського університету. – Вип.7.– Вид-во ДНУ, 2000. – С.103-110. 0,5 др.а.
Кузьменко В. В. Осмысление дидактических принципов в философской системе Джона Локка // Філософія і соціологія в контексті сучасної культури. Збірник наукових праць.– Д.: Вид-во ДНУ, 2001. – С.126-134. 0,56 др.а
Кузьменко В. В. Філософсько-педагогічні погляди С. І. Гессена в традиціях ХХ сторіччя // Філософія, культура, життя. Міжвузівський збірник наукових праць. – Вип.16. – Д.: Промінь, 2002. – С.143-151. 0,56 др.а.
Кузьменко В. В. Философские аспекты дидактических принципов обучения как универсалий культуры. Тези доповіді міжнародної науково-практичної конференції “Наука і освіта 2001” // Філософія, культура, життя. Міжвузівський збірник наукових праць. – Вип. 10. – Д.: Наука і освіта, 2001. – С.201-202. 0,13 др.а.