Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Щербакова Надія Юріївна. Принципи композиційної цілісності у вокальній творчості Ю.Іщенка : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2009.



Анотація до роботи:

Щербакова Н. Ю. Принципи композиційної цілісності у вокальній творчості Ю. Іщенка. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Міністерство культури і туризму України, Київ, 2009.

Дисертацію присвячено вивченню композиційних закономірностей та принципів формування цілісності у вокальній музиці. У роботі з’ясовується значення композиції як одного з домінуючих чинників, що забезпечує існування художнього явища. Для доведення цього положення здійснюється умовна диференціація композиційних закономірностей відповідно до їх тектонічної та процесуальної функціональної спрямованості.

Специфічні властивості композиції розглядаються в роботі залежно від авторського задуму. У вокальних циклічних творах авторський задум характеризується первісним синкретизмом поетичного й музичного начал, тому впродовж усього шляху формування цілісності поезія і музика існують та розвиваються одночасно в єдиному художньому просторі. Проте при взаємодії поетичного і музичного пластів виникає особливий вид сполучення різних жанрових складових (поезія та музика), що отримав у роботі назву «художнє порушення». У дослідженні на прикладі вокальних творів Ю. Іщенка пропонується демонстрація принципу «художнього порушення». Включення його до аналітичного інструментарію дозволило виявити основні композиційні засади формування нової художньої цілісності.

Публікації автора:

  1. Щербакова Н. Слово как детерминант музыкальной композиции в вокальном цикле Ю. Ищенко «Песни провансальских трубадуров» / Н. Щербакова // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – К., 2003. – Вип. 27. – С. 198–208.

  2. Щербакова Н. Об одном свойстве композиторского мышления Ю. Ищенко сквозь призму творчества и авторского осмысления / Н. Щербакова // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – К., 2004. – Вип. 38.– С. 227–236.

  3. Щербакова Н. О понятии «художественная информация» / Н. Щербакова // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – К., 2005. – Вип. 48. – С. 44–50.

  4. Щербакова Н. Композиционные нарушения как фактор смыслообразования в вокальной музыке / Н. Щербакова // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – К., 2006. – Вип. 60. – С. 60–69.

  5. Щербакова Н. Принципи організації художньої цілісності у вокальному циклі Ю. Іщенка «Багряна таїна» / Н. Щербакова // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – К., 2007. – Вип. 56.– С. 182–188.

  6. Щербакова Н. Вокальный цикл Ю. Ищенко «Календарные песни»: авторский замысел и способы реализации / Н. Щербакова // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – К., 2008. – Вип. 73.– С. 205–214.