Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Юрченко Ірина Василівна. Психологічна допомога функціонально неповним сім'ям в умовах навчально-виховного комплексу І ступеня. : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2008.



Анотація до роботи:

Юрченко І. В. Психологічна допомога функціонально неповним сім’ям в умовах навчально-виховного комплексу І ступеня. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2008 рік.

Дисертація містить теоретико-методологічне та емпіричне дослідження основних психологічних особливостей, проблем функціонально неповних сімей, утворених внаслідок трудової еміграції та особливостей їх психологічного супроводу в умовах навчально-виховного комплексу І ступеня.

Автором виявлено, що функціонально неповні сім’ї, порівняно з повними, відрізняються вищим рівнем конфліктності взаємин, нечіткістю зовнішніх і внутрішніх психологічних меж сім’ї. В умовах просторової відокремленості подружніх партнерів унеможливлюється або значно утруднюється задоволення ними цілого ряду потреб, які традиційно повинна задовольняти сім’я. Діти дошкільного та молодшого шкільного віку, які виховуються у функціонально неповних сім’ях, відрізняються підвищеним рівнем тривожності, емоційним відчуженням від батька/ матері, що перебуває у трудовій еміграції, нижчим рівнем емоційного благополуччя у сім’ї, порівняно з дітьми цього ж віку з повних сімей.

Метою програми психологічного супроводу функціонально неповних сімей у навчально-виховних комплексах І ступеня є: розвиток батьківської і материнської відповідальності за виховання дітей; гармонізація взаємин у функціонально неповних сім’ях, як запоруки збереження і зміцнення психічного здоров’я сім’ї загалом і кожного її члена зокрема.

Основними результатами проведення програми психологічного супроводу функціонально неповних сімей є: зміцнення психологічних засад сім’ї в умовах просторової розлученості подружніх партнерів шляхом утвердження у сімейних взаєминах гнучкості, щирості, довірливості, емпатійності взаємин, зниження конфліктного потенціалу сім'ї та емоційної холодності, відчуженості між членами сім’ї та ін.

Публікації автора:

  1. Юрченко І.В. Психологічний супровід батьківства, як один з пріоритетних напрямків роботи практичного психолога в умовах школи-садка // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. Серія: психологічні науки: У 2-х т. – Чернігів: ЧДПУ, 2006. – Вип. 41. – Т. 2. – С.187–190.

  2. Юрченко І.В. Психологічний супровід функціонально неповних сімей (утворених внаслідок еміграційних процесів) в умовах роботи школи-садка // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 12: Психологічні науки. – К., 2007. – Вип. 14 (38). – С. 108–111.

  3. Юрченко І.В. Психологічні особливості внутрішньо-сімейних відносин у функціонально неповних сім’ях (на матеріалі аналізу методики «Малюнок сім’ї») // Збірник наукових праць «Соціалізація особистості в умовах системних змін: теоретичні і прикладні проблеми». – К.: Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України, 2008. – Т. Х. – Ч. 2. – С. 506–512.

  4. Юрченко І.В. Функціонально неповна сім’я: характерні риси та проблеми // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ: ВЦВ ЦІТ, 2008. – Вип. 13. – Ч. 2. – С. 207–216.

  5. Юрченко І.В., Шевчук Г.С. Дослідження особливостей внутрішньо-сімейної ситуації у функціонально неповних сім’ях за допомогою проективної методики «Малюнок сім’ї» // Збірник наукових праць «Актуальні проблеми практичної психології». – Херсон: ПП Вишемирський В.С., 2008. – Ч. 1. – С. 460–465.

  6. Юрченко І.В., Психологічна характеристика функціонально неповної сім’ї // Альманах студентського наукового товариства «Актуальні питання психологічної науки». – Рівне: РДГУ, 2008. – Вип. 1. – С. 119–24.