Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Панченко Світлана Миколаївна. Психологічна освіта старшокласників як чинник їх життєвого самовизначення : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 277арк. — Бібліогр.: арк. 222-235.



Анотація до роботи:

Панченко С. М. Психологічна освіта старшокласників як чинник їх життєвого самовизначення – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України, Київ, 2003.

Дисертація присвячена дослідженню процесу життєвого самовизначення старшокласників, психолого-педагогічних умов його підтримки та стимулювання засобами психологічної освіти.

Обґрунтовано сутність життєвого самовизначення та його психологічні особливості в юнацькому віці. Зроблено спробу структурувати суб'єктивні складові-детермінанти життєвого самовизначення.

У роботі здійснено психолого-педагогічне дослідження ефективності запровадження психологічної освіти для старшокласників як чинника їх життєвого самовизначення. Розроблена та апробована експериментальна програма спецкурсу з психології для старшокласників та методичні поради щодо його запровадження.

Результати формувального експерименту, що здійснювався на базі шкіл Сумської області показали: озброєння старшокласників базовими знаннями і первинними техніками з галузі психології як однієї з центральних антропологічних дисциплін є ефективним засобом їх життєвого самовизначення й особистісного саморозвитку. Розроблений автором зміст курсу психологічної освіти, спеціально організована пізнавальна, комунікативна, предметно-практична та творча діяльність учнів стимулюють та якісно збагачують важливі складові психологічної організації особистості: світоглядну, ціннісно-цільову, мотиваційно-потребову, гармонійною єдністю яких забезпечується життєве самовизначення старшокласників.

Публікації автора:

  1. Панченко С. М. Формування готовності молоді до самостійного життя у процесі викладання психології у школі //Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України /За ред. Максименка С. Д. – К.: ЗАТ «Невтес». -2000. – Т. 2. – ч. 5. – С. 304-309.

  2. Панченко С.М. Особистісне самовизначення старшокласників як психологічна проблема //Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України /За ред. Максименка С.Д. – К.: ЗАТ «Невтес». – 2000. – Т. 2. – ч. 6. – С. 247-253.

  3. Панченко С. М. Підготовка молоді до особистісної життєтворчості – вимога часу //Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія. – К.: Пед. преса, 2000. - Т. 2. – ч. 6. – С. 58-63.

  4. Панченко С. М. Шкільна психологічна освіта: досвід та проблеми //Практична психологія та соціальна робота. – 2001. - № 7. - С. 2-4.

  5. Панченко С. М. Розвиток системи психологічної просвіти (історичний аспект) //Практична психологія та соціальна робота. – 2001. - № 8. - С. 2-4.

  6. Панченко С. М. Підготовка старшокласників до особистісної життєтворчості засобами психології //Рідна школа. – 2001. - № 2. - С. 20-21.

  7. Панченко С. М. Психолого-педагогічні аспекти навчальних досягнень учнів //Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 24. – Херсон: Айлант, 2001. – С. 216-218.

  8. Панченко С. М., Захарова І. О., Панасюк В. Ю. Життєтворчі пріоритети сучасної освіти: соціально-психологічний аспект //Сучасні педагогічні технології. За ред. Захарової І. О. – Суми: РІВВ СДАУ, 2001. – С. 73-78.

  9. Панченко С. М., Захарова І.О., Панасюк В. Ю. Психологія життя особистості – основа педагогіки життєтворчості //Сучасні педагогічні технології. За ред. Захарової І. О. – Суми: РІВВ СДАУ, 2001. – С. 78-85.

  10. Панченко С. М. Психологічні основи педагогіки життєтворчості //Імідж сучасного педагога. – 2002. – № 1. – С. 35-38.