Анотація до роботи:
Секрет І. В. Психологічні чинники побудови іншомовного письмового тексту (на матеріалі вивчення студентів мовних спеціальностей). - Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступення кандидата психологічних наук із спеціальності 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія. Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України, Київ, 2002. Дисертація присвячена теоретико-експериментальному дослідженню психологічних чинників, які детермінують процеси побудови письмового тексту іноземною мовою у студентів мовних спеціальностей. Вивчаються психологічні особливості діяльності іншомовного писемного мовлення, його психологічні механізми. Розроблено та обгрунтовано модель породження іншомовного письмового тексту. Наведено результати діагностичного експерименту: виявлено психологічні особливості іншомовного писемного мовлення на різних етапах його розвитку; досліджено специфіку функціонування механізмів писемного мовлення у системі рідної та іноземної мови; вивчено психологічні особливості побудови іншомовного письмового тексту студентами мовних спеціальностей за умов традиційного навчання. Описано характер та результати впровадження програми формування навичок побудови письмового тексту іноземною мовою. Обгрунтовано тезу про те, що передумовою успішного формування у студентів філологічних спеціальностей узагальненого вміння побудови іншомовного письмового тексту є організація навчання на основі застосування моделі здійснення відповідної діяльності в реальних життєвих умовах, а також шляхом активізації емоційно-вольової та пізнавальної сфер студентів. |