Анотація до роботи:
Ерастова Л.Є. Психологічні чинники подолання дисгармонійного розвитку характеру молодшого школяра. - Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна і вікова психологія. - Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, Одеса, 2005. Дисертація присвячена попередженню розвитку дисгармонійного розвитку характеру дітей у молодшому шкільному віці. Теоретичну основу зміцнення психічного здоров’я дітей визначили положення особистісно орієнтованого підходу. Розглянуто особливості дисгармонійного кола взаємодії між дитиною і дорослим, які приводять до розвитку порушень у характері дитини. Показані причини негативних тенденцій у розвитку характеру дітей і шляхи їхнього подолання. Особливості молодших школярів експериментально вивчались у різноманітних проявах – у навчальній діяльності, спілкуванні з дорослими і дітьми, у побутовій праці. Показані можливості психокорекційної роботи психолога психоневрологічного диспансеру з проблемними дітьми та їх батьками. Запропоновано авторську методику роботи з подолання тенденцій дисгармонійного розвитку особистості дітей молодшого шкільного віку. Актуалізується важливість виховання дитини образом життя її сім’ї з характерною системою відносин батьків та дітей. Характеристикою обраних методик є те, що їх можна використовувати як шкільними психологами, так і психологами - клініцистами. |