Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Тищук Людмила Іванівна. Психологічні чинники запобігання синдрому професійного вигорання педагога дошкільного навчального закладу : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2008.



Анотація до роботи:

Тищук Л.І. Психологічні чинники запобігання синдрому професійного вигорання педагога дошкільного навчального закладу - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Київ, 2008.

Дисертацію присвячено проблемі синдрому професійного вигорання (далі СПВ) педагога дошкільного навчального закладу і психологічних чинників його запобігання. Робота містить теоретичне обґрунтування, методичні засади та результати емпіричного дослідження з даної проблеми.

В дисертації визначено наявність проблеми СПВ педагогів, яка є об’єктивною реальністю сучасних дошкільних навчальних закладів. Встановлено, що СПВ педагогів дошкільних закладів має психологічні характеристики, спільні з СПВ вчителів і діапазон своєрідних особливостей, обумовлених такими специфічними факторами їх професійної діяльності, як тісний емоційний зв’язок і контактування з дітьми, часті комунікації з їх батьками, підвищена відповідальність за життя дітей, низький професійний статус, підвищені вимоги суспільства, психологічні і фізичні перевантаження педагога.

Констатовано, що розвитку СПВ педагога дошкільного закладу запобігають такі психологічні чинники як підтримка і розвиток творчості в професійній діяльності, сприятливий соціально-психологічний клімат, гуманізація взаємовідносин між учасниками освітнього процесу, формування проблемно-центрованої копінг-поведінки, підвищення рівня комунікативно-мовленнєвих навичок і психологічної культури педагога.

Виявлено кореляційний зв’язок емоційної сфери педагога дошкільного закладу з СПВ і творчістю.

Підтверджено результативність розробленої програми підтримки та розвитку творчості педагога дошкільного закладу як комплексу психологічних чинників запобігання СПВ педагога.

Публікації автора:

Статті в наукових фахових виданнях:

  1. Тищук Л.І. Емоційний аспект синдрому професійного вигорання і творчості педагога дошкільного навчального закладу / Л.І.Тищук // Зб. наукових статей Київського міжнародного університету. Серія: Психологічні науки. К.: КиМУ, 2007. Вип. 10.С. 114123.

  2. Тищук Л.І. Взаємозв’язок творчості педагога дошкільного закладу і синдрому професійного вигорання / Л.І.Тищук // Зб. наукових статей / За ред. С.Д.Максименка, С.О.Ладивір. К., 2006. Т. IV. Вип. 3. С. 249274.

  3. Тищук Л.І. Особливості творчої діяльності педагога дошкільного закладу в контексті синдрому професійного вигорання / Л.І.Тищук // Зб. наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д.Максименка. К., 2006. Т. VIII. Вип. 3. С. 318328.

  4. Тищук Л.І. Психологічні передумови гуманізації взаємодії педагога і дитини в дошкільному закладі / Л.І.Тищук // Зб. наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д.Максименка. К., 2005. Т. VII.Вип. 2.С. 275282.

  5. Тищук Л.І. Психологічні засади творчої діяльності педагога і дитини в дошкільному закладі / Л.І.Тищук // Зб. наукових статей Київського міжнародного університету. Серія: Психологічні науки. К.: КиМУ, 2006. Вип. 8. С. 173181.

  6. Тищук Л.І. Особливості синдрому професійного вигорання педагога дошкільного навчального закладу / Л.І.Тищук // Зб. наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка К.: Логос, 2007. Т. VII. Вип. 11. С. 312316.