Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Данченко Ганна Володимирівна. Психологічні детермінанти розвитку комунікативної компетентності менеджера освіти шкільного рівня: Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2002. - 207арк. - Бібліогр.: арк. 162-186.



Анотація до роботи:

Данченко Г.В. Психологічні детермінанти розвитку комунікативної компетентності менеджера освіти шкільного рівня. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія. Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України, Київ, 2002.

Дисертація присвячена теоретичному та експериментальному дослідженню психологічних детермінант розвитку комунікативної компетентності менеджера освіти шкільного рівня. Виявлено взаємозв’язок між рівнем комунікативної компетентності менеджера освіти та особливостями його самосвідомості, складністю та структурою критеріїв оцінювання інших учасників педагогічного процесу, психологічною глибиною невербальних патернів рольової поведінки.

Встановлено, що важливими психологічними чинниками, від яких залежить розвиток комунікативної компетентності менеджерів освіти, є: перевірка (корекція) адекватності й повноти уявлень і знань про власну особистість, розвиток рефлексивного ставлення до самих себе як до суб’єктів управлінського спілкування; вироблення уміння диференціювати та адекватно виражати власні почуття та психоемоційні стани; експлікація та уточнення тих “імпліцитних концепцій особистості”, на основі яких оцінюються партнери по спілкуванню. Розроблено й апробовано методику розвитку у керівників шкіл та управлінського резерву рівня комунікативної компетентності, адекватного вимогам сьогоденної педагогічної практики.

Публікації автора:

1. Данченко Г.В.,Криворучко П.П. Психологічна культура спілкування в професійній діяльності військовослужбовців // Тези доповідей науково-практичної конференції викладачів кафедри соціальної та військової психології і слухачів КВГІ - видання інституту, 1996.- С.5-6.

2. Данченко Г.В.,Ільницький С.В. Вплив індивідуального та колективного несвідомого на характер спілкування військовослужбовців // Тези доповідей науково-практичної конференції інституту КВГІ – видання інституту КВГІ, 1996. -С.11-14.

3. Максименко С.Д., Данченко А.В., Щербан Т.Д. Обучение и личностное развитие // Проблемы развивающего обучения /Под ред. С.Д. Максименко. - 1998.- С.294-298.

4. Щерба В.И., Данченко А.В., Федченко В.В. Структура и классификация методов исследования. // Проблемы развивающего обучения /Под ред. С.Д. Максименко. - 1998.-С.557-559.

5. Данченко Г.В. Індивідуальний підхід до учня в процесі уроку.// Генетична психологія / Під ред. С.Д.Максименко. - 38. – К.,1998.- С.188-193.

6. Данченко Г.В. Діагностика та розвиток комунікативної компетентності керівника закладу освіти – Зб. наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України – Т. 2 - частина 6.- К., 2000 – С.243-247.

7. Данченко Г.В. Особливості оцінки директором школи особистості вчителя. –Зб. наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. –Т.3 – частина 8. – К., 2001 – С.71-74.

8. Данченко Г.В. Комунікативна компетентність сучасного директора школи. //Актуальні проблеми психології. Зб. наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України –Т.1 - частина 2- К.,-2001.- С.185-190.

9. Данченко Г.В. Експериментальне вивчення особливостей самосві-домості директорів шкіл.// Актуальні проблеми психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – Т.1- частина 3 -К.,2002 – С.194-199.