Анотація до роботи:
Вітюк Н.Р. Психологічні особливості формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. - Рівненський державний гуманітарний університет, Рівне, 2002. Дисертація містить результати теоретичного та експериментального дослідження процесу формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів. Подається структура змістових характеристик комунікативних здібностей вчителя, розкривається їх специфіка в гуманістичній парадигмі освіти. В роботі теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів. Показано взаємозв’язок між результативністю формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів та рядом психологічних умов (рівнем потреби у спілкуванні студента, особливостями спілкування у студентській групі). Встановлено, що умовою формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів є їхня комунікативна підготовка під час навчання у вузі. Виокремлено психологічні передумови ефективної комунікативної підготовки; обґрунтовано використання психолого-педагогічних форм комунікативної підготовки; визначено напрями подолання комунікативної неготовності та некомпетентності студентів; встановлено шляхи оптимізації процесу формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів. |