Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Кальба Ярослава Євгенівна. Психологічні особливості формування вчинкового потенціалу особистості учня : дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Національний педагогічний ун- т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006.



Анотація до роботи:

Кальба Я.Є. Психологічні особливості формування вчинкового потенціалу особистості учня. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07. – педагогічна та вікова психологія. – Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, Київ, 2006.

Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних особливостей формування вчинкового потенціалу особистості учня. У роботі висвітлено сутність і психолого-педагогічний зміст поняття “вчинковий потенціал особистості учня”. Розроблено і обґрунтовано психолого-педагогічну методику оцінки вчинкового потенціалу старшокласника, основними критеріями якої було визначено: когнітивне та емоційне прийняття учнями значущості вчинкової активності, суб’єктивні та об’єктивні стимули і можливості її актуалізації, суб’єктивний досвід вчинкової активності у різних сферах життєдіяльності.

На основі матеріалів наукового дослідження обґрунтовано та експериментально доведено слушність розгляду вчинкового підходу як найбільш перспективного у розв’язанні психолого-педагогічних проблем виховання підростаючого покоління. Емпіричне дослідження рівня сформованості вчинкового потенціалу дозволило виявити індивідуально-типологічні характеристики вчинкового потенціалу старшокласників за його психологічними складовими: “Я знаходжуся”, “Я хочу”, “Я можу”, “Я рефлексую”.

Експериментально з’ясовано психологічні особливості розвитку (сформованості) вчинкового потенціалу старшокласників, які підтверджують принципову можливість формування та актуалізації їх вчинкової активності в умовах освітнього закладу.

Публікації автора:

1. Кальба Я.Є. До проблеми визначення понять “учинок” і “учинковий потенціал підростаючої особистості”// Науковий журнал “Психологічні перспективи”. – Луцьк: Вид-во “Вежа” Волинського педагогічного ун-ту, 2003. – Вип. 3 – С. 113-123.

2. Кальба Я.Є. Психосемантичний аналіз поняття вчинкового потенціалу особистості старшокласника // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2004. – Т.VI. – Вип. 1. – С. 166-172.

3. Кальба Я.Є. Про вчинкову парадигму у психології виховання // Збірник наукових праць Інституту психології ім.Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2004. – Т.VI. – Вип. 3. – С. 146-151.

4. Кальба Я.Є. Вчинковий потенціал старшокласника // Соціальна психологія. – 2005. – № 2. – С. 105-113.

5. Кальба Я.Є. Психологічні особливості формування вчинкового потенціалу у старшокласників. – Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки: Збірник наукових праць. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2005. – №5 (29). – С. 161-168.

6. Кальба Я.Є. Вчинок і психолого-педагогічні проблеми виховання учнів // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції “Україна наукова — 2003”. Том 6: Психологія. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2003. – С. 40-42.

7. Кальба Я.Є. Ґендерні особливості вчинкової активності старшокласників // Формування ґендерної культури молоді: проблеми та перспективи. Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Тернопіль, 2003. – С. 107-109.

8. Кальба Я.Є. До питання про вчинковий потенціал підростаючої особистості // Психологічні студії Львівського університету. Збірник наукових праць. – Львів, 2004. – Вип. 1. – С. 158-162.

Анотації