Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Іванюта Ольга Володимирівна. Психологічні особливості розвитку візуального мислення в підлітковому віці: дисертація канд. психол. наук: 19.00.07 / Харківський національний ун- т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2003.



Анотація до роботи:

Іванюта О.В. Психологічні особливості розвитку візуального мислення в підлітковому віці. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, м. Харків, 2003.

Дисертацію присвячено проблемі розвитку візуального мислення в підлітковому віці як самостійного виду продуктивної мисленнєвої діяльності. У роботі розглянуто основні підходи до вивчення феномену візуального мислення, визначено його роль у загальному психічному розвитку підлітка. Виявлено рівень розвитку продуктивних можливостей візуального мислення підлітків, визначено міру сформованості його операціональної сфери, охарактеризовано змістовні компоненти візуальних образів. Встановлено взаємозв’язок рівня розвитку основних показників візуального мислення. Визначено напрямок і закономірності розвитку візуального мислення в підлітковому віці. Розроблено й апробовано методику розвитку візуального мислення підлітків, обґрунтовано доцільність її використання в роботі шкільної психологічної служби.

Публікації автора:

  1. Іванюта О.В. Розвиток візуального мислення у дітей // Оновлення змісту і методів дошкільної освіти в Україні / Наукові записки Рівненського педінституту: Зб. наук. пр. – Рівне: РДПІ, 1999. – №5. – С. 125-128.

  2. Іванюта О.В. Генезис візуального мислення в підлітковому віці // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського: Зб. наук. пр. – Одеса: ПДПУ ім. К.Д.Ушинського, 2000. – №7-8. – С. 206-213.

  3. Іванюта О.В. До питання про особливості розвитку мислення підлітків // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського: Зб. наук. пр. – Одеса: ПДПУ ім. К.Д.Ушинського, 2000. – №11. – С. 112-117.

  4. Іванюта О.В. Співвідношення різних видів мислення як психологічна проблема // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського: Зб. наук. пр. – Одеса: ПДПУ ім. К.Д.Ушинського, 2001. – № 9. – С. 37-43.

  5. Іванюта О.В. Особливості розвитку мислення підлітків //Наука і освіта. – Одеса: ПНЦ АПН України, 2001. – №2-3. – С. 67-69.

  6. Іванюта О.В. Теоретичні аспекти вивчення візуального мислення // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти / Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету: Зб. наук. пр. – Рівне: РДГУ, 2001. – №16. – С. 19-23.

  7. Іванюта О.В. Діагностика особливостей візуального мислення дітей підліткового віку (за методикою Фідлера) // Психолого-педагогічні та економічні проблеми гуманізації навчально-виховного процесу в закладах освіти / Зб. праць Міжнарод. наук. конф. – Рівне: Волинські обереги, 2002. – С. 237-239.

  8. Іванюта О.В. Діагностика розвитку операціональної сфери візуального мислення в підлітковому віці //Наука і освіта. – Одеса: ПНЦ АПН України, 2002. – №1. – С. 6-9.

  9. Ivanyuta O.V. Euristic methods of development of pupils visual thinking //A magyar tudomбnyos akadйmia szabolcs-szatmбr-bereg megyei tudomбnyos testьlete. – Nyнregyhбza: Rнm Nyomda, 1999. – P.109-110.

  10. Ivanyuta O.V. Pecularities of the development of the mentality of adolescenes //A magyar tudomбnyos akadйmia szabolcs-szatmбr-bereg megyei tudomбnyos testьlete. – Nyнregyhбza: Rнm Nyomda, 2000. – P.117-118.