Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Макарова Лада Георгіїва. Психологічні особливості сприймання музичних творів молодшими школярами. : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2005.



Анотація до роботи:

Макарова Л.Г. Психологічні особливості сприймання музичних творів молодшими школярами. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Київ, 2005.

Дисертацію присвячено дослідженню психологічних особливостей сприймання музичних творів молодшими школярами в процесі розвитку у них адекватного сприймання і переживання високохудожніх зразків музичного мистецтва. В ній проаналізовано структуру інформаційної функції просторових компонентів організації музичної мови (горизонталь, вертикаль, глибина), з’ясовано їх змістове значення для молодших школярів. Експериментальне дослідження показало, що саме ці просторові компоненти визначають вихідні моменти переживання і розуміння дитиною музичного образу.

Теоретично обґрунтовано та експериментально доведено, що розвиток чуття просторових параметрів музичного твору корелює із рівнем розвитку музичних здібностей учнів. Це створює можливість для об’єктивного діагностування у них ступеня адекватності сприймання музики. Рівень адекватності сприймання учнями музичних творів якісно змінюється в результаті цілеспрямованого розвитку у них навичок просторового диференціювання музичного матеріалу. Виділено критерії та рівні адекватності сприймання музики молодшими школярами. Експериментально доведена можливість формування адекватного сприймання музики з урахуванням психологічних особливостей сприймання в молодшому шкільному віці. Розроблено серію завдань та методичних прийомів із розвитку у дітей навичок просторової диференціації музичного матеріалу.

Публікації автора:

1. Макарова Л.Г. Сприйняття музичного простору в системі музичного виховання // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д.Максименка – К., 2000. – Т. ІІ. – ч.6. – С.253-259.

2. Макарова Л.Г. Проблеми просторово-часової організації музики та її сприйняття в структурі музичної обдарованості дитини //Психологія: Збірник наукових праць НПУ ім. М.П.Драгоманова.– К.: Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2001. – Вип. 12. – С 240-247.

3. Макарова Л.Г. Формування естетичного сприйняття в контексті музичного виховання дітей молодшого шкільного віку //Психологія: Збірник наукових праць НПУ ім. М.П.Драгоманова.– К.: Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2001. – Вип. 13. – С. 243-248.

4. Макарова Л.Г. Просторове сприймання музики як одна з провідних рис музичної обдарованості //Актуальні проблеми психології: Обдарована особистість: пошук, розвиток, допомога / За ред. С.Д. Максименка – К.: BONA MENTE, 2002. – Вип. 3 – ч.ІІ. – С. 137-140.

5. Макарова Л.Г. Просторове сприйняття музики як чинник естетичного виховання: //Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д.Максименка – К.: ГНОЗИС, 2003. – Т. V. – ч. 7. – С.171-175.

6. Макарова Л.Г. Особливості просторового сприймання музичних творів молодшими школярами //Психологія: Збірник наукових праць НПУ ім. М.П.Драгоманова.– К.: Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2003. – Вип. 22. – С. 81–85.

7. Макарова Л.Г. Розвиток адекватного сприймання музики у молодших школярів: Методичні рекомендації. – К.: Міленіум, 2004. – 84 с.

8. Макарова Л.Г. Розвиток адекватного сприймання музики у молодших школярів через просторове диференціювання музичної мови //