Анотація до роботи:
Гончарова Н.О. Психологічні особливості старших підлітків з низьким рівнем навчальних досягнень в умовах профорієнтації. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – “Педагогічна та вікова психологія”. – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2007. Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей учнів із низьким рівнем навчальних досягнень в умовах професійної орієнтації. Розроблена та експериментально перевірена структурно-функціональна схема взаємозв’язку умов профорієнтації, розвитку психологічних особливостей та навчальних досягнень старших підлітків. Експериментально доведено, що проведення профорієнтаційної роботи не тільки залежить, а й впливає на розвиток психологічних особливостей учнів основної школи та рівень їх навчальних досягнень. Через це, за умов спеціально організованого профорієнтаційного психолого-консультативного тренінгу, можна забезпечити позитивну динаміку розвитку психологічних особливостей старших підлітків та рівня їх навчальних досягнень. Це створює нову, більш перспективну ситуацію для професійного самовизначення, а саме розриває замкнене коло “психологічні особливості – низький рівень навчальних досягнень – неефективна профорієнтація і професійне самовизначення” і перетворює його на спіраль розвитку “профорієнтаційний психолого-консультативний тренінг – розвиток психологічних особливостей - зростання навчальних досягнень – більш ефективне професійне самовизначення”. Запропоновано методичні рекомендації для психологів і вчителів загальноосвітніх навчальних закладів. |