Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Стовба Наталія Іванівна. Психологічні складові проектування навчальної діяльності майбутніх педагогів : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2007.



Анотація до роботи:

Стовба Н.І. Психологічні складові проектування навчальної діяльності майбутніх педагогів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07. – педагогічна та вікова психологія. - Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського, Одеса, 2007.

Дисертація присвячена вивченню психологічних складових психолого-педагогічного проектування навчальної діяльності студентів.

В концептуальній частині роботи проаналізовані напрями, функції, принципи, рівні, етапи, специфіку педагогічного проектування. Виявлено, що: проблема проектування навчальної діяльності є однією з найважливіших і найскладніших; в науці складається проектна парадигма, концептуальні основи якої становлять положення філософії, загальної методології проектування, позиції психології, педагогіки та інших наук, що вивчають передумови й умови розвитку освітніх систем; як самостійний напрям виділяється психолого-педагогічне проектування.

Описана модель навчальної предметної області курсу вікової психології. Її складовими є: тематична компонета, яка дає уявлення про структуру дисципліни, що вивчається; функціональна компонента, що вказує, яку функцію виконують предметні знання у навчанні; операційна компонента, що визначає уміння студентів з дисципліни, яка вивчається; семантична комопнента, яка виокремлює семантичний зміст дисципліни; процедурна компонента, що передає порядок дій при виконанні навчальних завдань.

Досліджено, що в процесі навчальної діяльності студентів перетворення предмету діяльності в його продукт здійснюється поетапно. Перший етап – переміщення навчальної інформації із зовні усередину шляхом здійснення тієї практичної конкретної діяльності, вмінням виконувати яку студент повинен оволодіти, або шляхом здобування знань з навчального тексту. Другий етап – трасформація навчальної інформації во внутрішньому плані шляхом перетворення засвоєного знання. Третій етап – переміщення засвоєного знання зсередини у зовні шляхом подавання знання та виконання конкретної практичної діяльності.

Представлені результати психолого-педагогічного дослідження доводять перевагу навчальної діяльності студентів, здійснюваної на основі психолого-педагогічного проектування у порівнянні з традиційним способом її організації.