Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Євдокімова Олена Олександрівна. Психологічні умови формування іншомовної текстової діяльності студентів (на матеріалі навчання іноземців): дисертація канд. психол. наук: 19.00.07 / Харківський національний ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2003.



Анотація до роботи:

Євдокімова О.О. Психологічні умови формування іншомовної текстової діяльності студентів (на матеріалі навчання іноземців). - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Харківський національний університет ім. В.Н.Каразіна, Харків, 2003.

У дисертації представлена структурно - функціональна модель текстової діяльності в умовах роботи з іншомовним текстом, на підставі якої визначені складові ефективного розвитку і функціонування іншомовної текстової діяльності.

Використання методології системного підходу дозволило представити іншомовну текстову діяльність як полідетерміновану цілісну систему з прийому, створення й опрацювання іншомовної текстової інформації, яка складається з ряду функціональних блоків. У дослідженні здійснена експериментальна і науково-практична розробка проблеми. Теоретично обґрунтовано і розкрито зміст поняття іншомовної текстової діяльності. Виявлені параметри і запропоновані відповідні методики визначення рівня сформованості психологічної структури іншомовної текстової діяльності. Уперше застосовано структурно-функціональну модель текстової діяльності в умовах роботи з іншомовним текстом.

Експериментально визначено психологічні умови ефективного формування іншомовної текстової діяльності. Доведено, що головною з таких умов є збільшення інтенсивності функціонування її мнемічного блоку і його зв'язків з іншими функціональними блоками у межах цілісної системи діяльності. Практичною реалізацією здобутих результатів стала створена автором розвивальна методика з формування іншомовної текстової діяльності студентів.

Публікації автора:

  1. Євдокімова О.О. Репродуктивна і продуктивна текстова діяльність студентів // Педагогіка і психологія: Зб. наук. пр. - Харків: ХДПУ, 1998. - Вип.8.- С.19 – 26.

  2. Євдокімова О.О. Текстова діяльність в її співвідношенні з мовленнєвою діяльністю // Вісник ХДПУ ім. Г.С.Сковороди, №13. Психологія. - Харків: ХДПУ, 2000.- Вип.4.- С.59-63.

  3. Євдокімова О.О. Процес запису лекцій: психологічні характеристики та умови ефективності // Вісник Харківського університету, №483. Психологія. - Харків, ХНУ, 2000.- С 55. – 59.

  4. Євдокімова О.О. Психологічні особливості іншомовної текстової діяльності // Вісник Харківського університету, № 498. Психологія. - Харків, ХНУ, 2000.- С. 33 – 36.

  5. Євдокімова О.О. Психологічна специфіка текстової діяльності та роль пам'яті в її формуванні // Вісник ХДПУ ім. Г.С.Сковороди. Психологія.-Харків: ХДПУ, 2001.- Вип.5.- С.42-46.

  6. Євдокімова О.О. Текстова діяльність та аспекти її дослідження // Наукові записки Харківського військового університету. Соціальна філософія, педагогіка, психологія. - Харків: ХВУ, 2001.- Вип. ІХ.- С.199-203.

7. Евдокимова Е.А. К вопросу развития памяти в процессе изучения иностранного языка // Научные исследования, опыт, поиски. Материалы научно-практической конференции. Харьковский сборник научных трудов. Вып.1. Харьков: Акта, 1997. - С. 9-11.

8. Евдокимова Е.А. К вопросу о реконструктивной текстовой деятельности студентов // Научные исследования, опыт, поиски. Материалы научно-практической конференции. Харьковский сборник научных трудов. ХГУ - Вып.2. Харьков: Моби Дик, 1998. - С.34-35.