Анотація до роботи:
Бойко Д.М. Психологічні умови формування правової культури старшокласників. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2004. Дисертація присвячена дослідженню психологічних умов формування правової культури старшокласників. У дисертації розроблена та експериментально перевірена концептуальна модель формування правової культури учнівської молоді в умовах навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи. На основі теоретичного аналізу сформульовано визначення правової культури особистості, особливості прояву та психологічні умови формування правової культури учнівської молоді, визначено їх компоненти: ціннісно-мотиваційний, когнітивно-інформаційний і поведінково-регулятивний, виявлено психологічні позитивні чинники впливу на процес формування правової культури: розвиток в учнів інтересу до правознавчих дисциплін, формування знань про свої права і обов’язки, усвідомленого ставлення до необхідності додержання норм закону, розвиток механізмів рефлексії. Доведено, що соціальне середовище, як єдність школи і сім’ї є чинником, який забезпечує профілактику делінквентної поведінки. Розроблена система роботи з орієнтації учнів на юридичну професію та методичні рекомендації щодо формування правової культури учнівської молоді. |