Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Соціальна психологія; психологія соціальної роботи


Холодова Ольга Олексіївна. Психологічні засоби запобігання та корекції фрустрації у професійній діяльності молодих учителів: дисертація канд. психол. наук: 19.00.05 / Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2003.



Анотація до роботи:

Холодова О.О. Психологічні засоби запобігання та корекції фрустрації у професійній діяльності молодих учителів. — Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.05 — соціальна психологія. — Інститут психології імені Г.С.Костюка АПН України. — Київ, 2003.

Дисертаційне дослідження присвячене розкриттю ролі фрустраційної толерантності у професійному становленні педагогів. Показано, що фрустраційна толерантність справляє детермінуючий вплив на вказане становлення. У контексті соціальної психології, фрустрація у професійній діяльності виступає, з одного боку, наслідком певної якості соціальної структури, з іншого — індивідуально-психологічною детермінантою, що визначає певні соціальні прояви. Експериментально показано, що розвиток рефлексії сприяє запобіганню та корекції фрустраційних станів. Тою мірою, якою депривація виступає об’єктивним фактором виникнення фрустрацій, тою самою мірою депривація як усвідомлена проблемність, розрив у відлагодженій діяльності виступає актуалізуючим чинником щодо звертання до засобів рефлексії.

Публікації автора:

  1. Холодова О.О. Загальні й особливі прояви фрустрації // Психологія. Збірник наукових праць. — К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, Випуск 20, 2003. — С. 88-94;

  2. Холодова О.О. Соціально-психологічна модель психотерапевтичної ситуації // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — Т.ІІ, ч.5. — С. 24-32.

  3. Холодова О.О. Інтеріоризаційні й екстеріоризаційні механізми постання фрустрації // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — Т.V, ч.3. — С. 332-336.

  4. Холодова О.О. Фрустрація: pro et contra // Актуальні проблеми психології. Том І: Соціальна психологія. Психологія управління, Організаційна психологія.: Зб. наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д., Карамушки Л.М. — К.: Міленіум, 2003. — Ч.10. — С. 117-120.

  5. Холодова О.О. Проблема теоретичної інтеграції сучасної психотерапії // Вісник Вінницького державного медичного університету. — 1999. — №3 (1). — С. 184-186.

  6. Холодова О.А. Классический психоанализ в интегративной парадигме современной научной психотерапии // Журнал практикующего психолога. — Выпуск 8, 2002. — С. 11-11.

  7. Холодова О.А. Проблема креативности в психодинамической, поведенческой и экзистенциальной психологии // Творчість, духовність. гуманізм у просторі освіти. Зб. доповідей Міжнародної науково-практичної конференції. — Вінниця: “Універсум-Вінниця”, 1998. Т.1. — С. 167-168.

  8. Холодова ОО. Явище фрустрації в контексті костюківського поняття “внутрішні суперечності” // Психологія у XXI столітті: перспективи розвитку. VI Костюківські читання (28-29 січня 2003 року). У 2-х т. Т. 2. — К.: Інститут психології імені Г.С.Костюка АПН України, 2003. — С. 115-117.

  9. Холодова О.О. Міфізація та рефлексія як засоби подолання фрустрації // Міфологічний простір і час у сучасній культурі: Матеріали міжнародної наукової конференції 12-13 грудня 2003 року. — К.: 2003. — С. 38-39.