Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Алпатова Олександра Валентинівна. Психологічний аналіз регулятивної функції емпатії педагога у процесі керування учінням молодших школярів: Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2002. - 221арк. - Бібліогр.: арк. 179-210.



Анотація до роботи:

Алпатова О.В. Психологічний аналіз регулятивної функції емпатії педагога у процесі керування учінням молодших школярів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія. - Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Київ – 2002 р.

В дисертаційному дослідженні здійснено теоретичний аналіз та експериментальне визначення функції емпатії в педагогічному процесі, розкрито взаємозалежність емпатії та особливостей організації педагогом процесу учіння молодших школярів, виявлено залежність між стилем керування учінням, з одного боку, і характером міжособистісних взаємин учнів, їх мотивацією та успішністю навчання, з другого.

Визначено провідні психологічні фактори, які детермінують успішність учіння молодших школярів. Розроблено теоретичну модель психолого-педагогічного впливу емпатії педагога на керування ним учінням молодших школярів. Здійснено розробку, психолого-педагогічне обгрунтування та апробацію програми формування емпатії вчителя в процесі педагогічного спілкування як умови підвищення успішності учіння молодших школярів. Розроблено психолого-педагогічні рекомендації щодо вдосконалення психолого-педагогічної готовності вчителя до роботи із учнями молодших класів.

Публікації автора:

  1. Алпатова О.В. Мотиваційний аспект у педагогічному спілкуванні // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім.Г.С.Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. – К., 2000. – Т.2, ч.1. – С.75-78.

  2. Алпатова О.В. Феномен емпатії у структурі спільної учбової діяльності молодших школярів // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. – К., 2001. – Т.3, ч.1. – С.222-233.

  3. Алпатова О.В. Місце і роль емпатії у психічному розвитку особистості // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім.Г.С.Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. – К., 2001. – Т.3, ч.4. – С.7-16.

  4. Алпатова О.В. Емпатія у структурі педагогічного спілкування // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. – К., 2001. – Т.3, ч.5. – С.210-214.

  5. Алпатова О.В. Морально-психологічний клімат як визначальна ознака сформованості колективу класу // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. – К., 2001. – Т.3, ч.8. – С.22-27.