Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Савчук Надія Антонівна. Психолого-педагогічні умови корекції особистісних дисгармоній вчителів загальноосвітніх шкіл : дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології АПН України ім. Г.С.Костюка. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Савчук Н.А. Психолого-педагогічні умови корекції особистісних дисгармоній вчителів загальноосвітніх шкіл.- Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія, - Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Київ, 2004.

Дисертацію присвячено вивченню дисгармонійних психічних станів та особистісних дисгармоній у вчителів загальоноосвітньої середньої школи. Розглядаються чинники формування дисгармонійних утворів психіки, особливості їхнього психодіагностичного виявлення та психолого-педагогічні умови ефективної корекції. Встановлено факторну структуру дисгармонійних психічних утворів, в якій знаходять відображення тісні взаємозв’язки та взаємозумовленість дисгармонійних поєднань властивостей особистості, психічних станів і особливостей педагогічної діяльності, виявлених шляхом поєднання відомих психодіагностичних процедур, контент-аналізу самозвітів досліджуваних та експертних оцінок.

Побудовано та апробовано модель психічної корекції виявлених у вчителів дисгармоній, здійснено порівняльний аналіз ефективності корекції психічних станів і особистісних дисгармоній залежно від застосованих по відношенню до них психокорекційних підходів та технік. Розглядаються можливості психопрофілактики розвитку професійного „синдрому емоційного вигоряння”, невротичних та психосоматичних розладів у вчителів.

Публікації автора:

1. Савчук Н.А. Організація мовленнєвої діяльності учнів молодших класів //Міжнар. наук. конф. присвячена 60-річчю С.Д.Максименка. -К., 2001

2. Савчук Н.А. Комунікативні вміння як необхідна умова професійного становлення майбутніх вчителів // Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. "Сільська школа: традиції та новаторство". –Луцьк, 2001.- С. 111-114.

3. Савчук Н.А. Особливості соціально-психологічної адаптації молодого вчителя //Матеріали міжрегіонального семінару "Конструктивна психологія і професіоналізація особистості".-Луцьк,2002.- С. 127-133.

4. Савчук Н.А. Комунікативна компетентність вчителя в процесі спілкування //Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики.– К.– Запоріжжя-Одеса, 2002. – № 15-16.–С.123-127.

5. Савчук Н.А. Комунікативні особливості мовленнєвої поведінки вчителя //Проблеми загальної та педагогічної психології: Зб. наук. праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д.Максименка.– Т.4.– Ч.3.–К.,2002.- С. 232-236.

6. Савчук Н.А. Психологічна особливість підготовки майбутніх вчителів початкових класів до педагогічного спілкування //Проблеми загальної та педагогічної психології: Зб. наук. праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України /За ред. С.Д.Максименка. – Т. 5.– Ч.1.– К., 2003.– С. 214-218.

7. Савчук Н.А. Мовленнєва ситуація в педагогічному спілкуванні //Актуальні проблеми психології: Зб.наук.праць.– Луцьк, 2003.– С.91-92.

8. Савчук Н.А. Особливості психологічної корекції особистісних дисгармоній у педагогічних працівників //Проблеми загальної та педагогічної психології: Зб. наук. праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України /За ред. С.Д.Максименка. – Т. 6.– Вип.7.– К., 2004.– С. 273-280.

9. Савчук Н.А. Діагностика особистісно-характерологічних особливостей вчителів загальноосвітніх шкіл //Практична психологія та соціальна робота.-2004.-№ 11.-С.78-80.