Анотація до роботи:
Роговик Л.С. Психомоторна дія як фактор розумової активності в навчанні дітей п’яти-восьми років. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.07 – педагогіка та вікова психологія. Інститут психології ім.Г.С.Костюка АПН України, Київ, 2003. Дисертацію присвячено дослідженню властивостей психомоторної дії в навчальній діяльності дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Психомоторна дія розглядається автором з точки зору її функціональної ролі в пізнавальному процесі. Доводиться необхідність збереження, через сукупність макро- та мікрорухів, цілісності тілесного простору дитини на початковому етапі шкільного навчання. Визначено типи психомоторної активності дітей, в яких знаходить відображення індивідуальна структура психомоторної дії, пов’язана з переважанням мовленнєвого, емоційно-чуттєвого чи образного стимулів розумової активності. В роботі експериментально доведено можливість підвищення ефективності навчання завдяки використанню психомоторних компонентів, які сприяють пізнавальній самостійності учнів і формуванню в них пошукових умінь. |