Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Соціологічні науки / Спеціальні та галузеві соціології


Субота Марина Миколаївна. Репрезентація соціальної реальності у текстах масової комунікації. : Дис... канд. наук: 22.00.04 - 2009.



Анотація до роботи:

Субота М.М. Репрезентація соціальної реальності в текстах масової комунікації. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата соціологічних наук за спеціальністю 22.00.04. – спеціальні та галузеві соціології. – Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. – Харків, 2008.

Дисертацію присвячено розробці концептуальних засад соціологічного вивчення репрезентації соціальної реальності у текстах масової комунікації на практичному прикладі текстів харківських теленовин. Проблему реальності і її репрезентації розглянуто з позицій соціального конструктивізму. На засадах міждисциплінарного підходу здійснено теоретичну соціологічну інтерпретацію поняття репрезентації, обґрунтовано доцільність його використання у соціологічному вивченні масової комунікації. Уточнено можливості дискурсивної концепції ідеології і концептуальних положень теорії «встановлення порядку денного» як теоретико-методологічних засад дослідження репрезентації соціальної реальності у текстах масової комунікації.

Охарактеризовано особливе значення жанру теленовин у конструюванні соціальної реальності та обґрунтовано вибір регіональних теленовин в якості практичного прикладу для дослідження проблеми. Здійснено аналіз основних чинників, що зумовлюють зміст теленовин з огляду на особливості функціонування українських регіональних мас-медіа. Запропоновано розширити соціологічні уявлення щодо обумовленості новинних репрезентацій урахуванням жанрових обмежень.

Реалізовано порівняльне якісно-кількісне дослідження репрезентації соціальної реальності у текстах харківських теленовин АТН та «Объектив» в аспекті виявлення загальної тематичної структури новин, проблематики інформаційних повідомлень, а також соціальних агентів, з якими співвідносяться медіарепрезентації. Виявлено збіги і розбіжності у репрезентації соціальної реальності досліджуваними медіа, виявлено зумовленість репрезентації інтенціями політичної реклами, як у змістовному аспекті, так і в аспекті способу здійснення репрезентації.

Публікації автора:

1. Суббота М. Н. Социальные представления аудитории : средства массовой коммуникации и формирование повседневного знания / М. Н. Суббота // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства : зб. наук. праць. – Х., – 2002. – С. 587 – 588.

2. Суббота М. Н. Представления о социальной реальности в массовой коммуникации: анализ тематической структуры теленовостей / М. Н. Суббота // Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна : Сер. Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи. – 2004. – № 621. – С. 122-127.

3. Субота М. М. Концепція ідеології у соціологічному дослідженні текстів масової комунікації / М. М. Субота // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства : зб. наук. праць. – Х., 2005. – С.154-158.

4. Субота М. М. Категорія репрезентації у соціальній теорії і в дослідженні текстів масової комунікації / М. М. Субота // Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна. Сер. Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи. – 2006. – № 723. – С. 81-84.

5. Субота М. М. Жанрові особливості теленовин та їх вплив на репрезентацію реальності / М. М. Субота // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства : зб. наук. праць. – Х., 2006. – С. 368-371.

а також тези доповідей:

6. Суббота М. Н. Репрезентация реальности в текстах массовой коммуникации как фактор формирования социальных представлений молодежи / М. Н. Суббота // Молодь в умовах нової соціальної перспективи : VI міжнар. наук.-практ. конф., 13-14 трав. 2004 р. : тези доп. – Житомир, 2004. – С.378-379.

7. Субота М. М. Що визначає зміст теленовин : соціологічний аналіз / М. М. Субота // Шевченківська весна : сучасний стан науки: досягнення, проблеми та перспективи розвитку : IV міжнар. наук.-практ. конф. студ., асп. та молод. учен. : секція соціол. та психол., 2-3 бер. 2006 р. : тези доп. – К., 2006. – С. 99-101.

7. Субота М. М. Регіональні теленовини: між політикою та рекламою / М. М. Субота // Сучасні суспільні проблеми у вимірі соціології управління : друга наук. конф., 14 квіт. 2006 р. : тези доп. – Донецьк, 2006. – С. 229-235.