Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Релігієзнавство, філософська антропологія, та філософія культури


43. Горкуша Оксана Василівна. Роль концепту Логос в загальнохристиянській парадигмі: дис... канд. філос. наук: 09.00.11 / Інститут філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Горкуша О.В. Роль концепту Логос в загальнохристиянській парадигмі. Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.11 – релігієзнавство. Інститут філософії імені Г.С.Сковороди НАН України (Відділення релігієзнавства). Київ, 2004.

Дисертація є комплексним філософським дослідженням концепту Логос як засновкового смислу загальнохристиянської парадигми з аналізом його значеннєвих інтерпретацій в різних конфесійних теоріях християнства та сучасних тлумачень в неорелігійних течіях, що не належать до загальнохристиянської парадигми. Розроблена термінологічна база дисертаційного дослідження, окреслена конкретна семантика ключових термінів, застосованих у дисертації. Проаналізовано теологічні інтерпретації християнського концепту Логос в католицизмі, православ’ї, традиційному протестантизмі та неопротестантизмі.

В українському релігієзнавстві здійснено дослідження трансформації засновкового релігійного концепту, зокрема Логос, від моменту засвоєння в теоретичній сфері християнства до часу перетрансформації його в інших релігійних парадигмах. Таким чином, простежується роль засновкового концепту як смислового ідентифікатора у формуванні, трансляції, трансформації та збереженні релігійної парадигми вцілому, межі його допустимих інтерпретацій в альтернативних конфесійних теоріях. Зокрема визначено, що при засвоєнні християнством концепту Логос посилюються його ірраціонально-екзистенційні характеристики, він покладається в основу концептуальної системи загальнохристиянської парадигми і, безпосередньо впливаючи на формування її онтологічної, гносеологічної та екзистенційної сфери, стає смисловим ідентифікатором християнства, що постійно переосмислюється християнами відповідно до конфесійних контекстів. При використанні концепту Логос в його нехристиянському смисловому наповненні здійснюються спроби витворення нових релігійних парадигм.