Анотація до роботи:
Гудзенко О.П. Романтичні засади української драматургії 20-х років ХХ століття (І.Дніпровський, Я.Мамонтов, М.Куліш). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2002. У дисертації визначаються нові підходи до осмислення стильової своєрідності української драматургії 20-х років; зроблено спробу спроектувати її на романтичну традицію. Особлива увага приділяється функціонуванню онтологічних моделей в драматургії аналізованого періоду. У роботі проаналізовано розгортання романтичної колізії “зародження ідеалу – сумніви в ньому – крах ідеалу” і зроблено висновки щодо домінування песимістичного сприйняття дійсності в драмі 20-х років ХХ століття. Комплексно простежено побутування т.зв. “пророчої” п’єси на українському літературному ґрунті у контексті антиномії “пророк – антипророк”. У дослідженні осмислюється функціонування образу романтичного героя, зокрема героя -“двійника” у драмі 20-х років ХХ століття, роздвоєння свідомості особистості якого відбувається на тлі романтичного конфлікту почуття і обовязку. |