Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Транспортні системи


Понкратов Денис Павлович. Розподіл транспортних кореспонденцій по альтернативних шляхах прямування : Дис... канд. наук: 05.22.01 - 2007.



Анотація до роботи:

Понкратов Д.П. Розподіл транспортних кореспонденцій по альтернативних шляхах прямування. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.01 – транспортні системи. – Харківська національна академія міського господарства, Харків, 2007.

Дисертація присвячена визначенню закономірностей розподілу транспортних кореспонденцій по альтернативних шляхах прямування. З цією метою виявлені критерії вибору шляху прямування та проведено анкетне обстеження водіїв немаршрутизованих транспортних засобів. У результаті оцінки значущості критеріїв для подальших досліджень було відібрано наступні: пробіг по маршруту, час поїздки, нервово-емоційне напруження. Для оцінки рівня нервово-емоційного напруження був використаний показник активності регуляторних систем, який розраховується на основі аналізу серцевого ритму людини.

Для встановлення показників, що характеризують альтернативні шляхи прямування за відібраними критеріями, формалізовано комплекс моделей зміни параметрів руху транспортних засобів і показника активності регуляторних систем організму водія при проїзді через елементи вулично-дорожньої мережі. З їх використанням за встановленим алгоритмом була побудована модель руху транспортних засобів по вулично-дорожньої мережі міста. Для визначення рівня нервово-емоційного напруження водія при здійсненні поїздки запропоновано використовувати показник навантаження на організм водія за період руху по маршруту.

На основі розробленого алгоритму розподілу транспортних кореспонденцій по альтернативних шляхах прямування проведено оцінку адекватності розподілу з використанням обраних критеріїв. Результати показали, що для прогнозування параметрів транспортних потоків в якості критерію доцільно використовувати показник навантаження на організм водія за період руху по маршруту.

1. Проведений аналіз методів розподілу транспортних кореспонденцій по альтернативних шляхах прямування показав, що використані критерії не повною мірою враховують умови поїздки, які можна оцінити через зміну стану організму водія під час її здійснення. Крім того, при визначенні часу руху по альтернативних маршрутах не враховується взаємозв’язок стану організму водія і параметрів руху.

2. Перевага критерію вибору шляху прямування водіями немаршрутизованих транспортних засобів залежить від їхніх індивідуальних характеристик, що визначаються типом їх нервової системи.

3. Виявлено, що зміна значення показника активності регуляторних систем організму водія при русі по ділянках і перехрестях шляху прямування, а так само швидкості руху автомобіля на ділянках і часу проїзду перехресть з достатньою точністю описуються лінійними регресійними рівняннями, в яких у якості змінних виступають параметри транспортного засобу, водія і умови руху.

4. Розроблена модель руху транспортних засобів по вулично-дорожній мережі міста дозволяє визначити час поїздки і показник навантаження на організм водія за період руху по маршруту.

5. При визначенні водіями шляху прямування імовірність реалізації кореспонденцій по маршрутах, мінімальних за довжиною, витратами часу й значенням показника навантаження на організм водія за період руху перевищує 0,5. Більше 90% обраних шляхів прямування знаходяться у межах 50% відхилення від маршрутів, що забезпечують мінімальне значення цих параметрів.

6. Розподіл транспортних кореспонденцій по альтернативних шляхах прямування погоджується з гамма-розподілом, що має різне значення параметрів залежно від критерію, який використовується.

7. Для прогнозування параметрів транспортних потоків доцільно в якості критерію розподілу транспортних кореспонденцій по альтернативних шляхах прямування використовувати показник навантаження на організм водія за період руху по маршруту, що дозволяє одержати найбільш адекватний розподіл кореспонденцій.

Публікації автора:

1. Давидич Ю.А., Понкратов Д.П. Закономерности выбора пути следования водителями немаршрутизированных транспортных средств // Вестник ХНАДУ. – Харьков: Изд-во ХНАДУ, 2005. – Вып. 30. – С. 60 – 63.

2. Понкратов Д.П. Выявление и анализ факторов, влияющих на распределение транспортных потоков в городах // Науковий вісник НГУ. – Днепропетровск: НГУ, 2006. – Вып. 1. – С. 62 – 64.

3. Давидич Ю.А., Понкратов Д.П. Распределение транспортных корреспонденций по альтернативным путям следования // Вісник КДПУ. – Кременчук: КДПУ, 2006. – Вип. 2 (37). – С. 86 – 88.

4. Понкратов Д.П. Моделирование параметров движения транспортных средств по участкам улично-дорожной сети // Восточно-европейский журнал передовых технологий. – Харьков, 2006. – Вып. 1/2(19). – С. 36 – 39.

5. Понкратов Д.П. Учет психофизиологического состояния водителя при определении параметров движения транспортных средств по улично-дорожной сети города // Коммунальное хозяйство городов. – К.: Техніка, 2006. – Вып. 69. – С. 328 – 333.

6. Давидич Ю.А., Понкратов Д.П. Выбор критерия распределение транспортных корреспонденций по альтернативным путям следования // Збірник наукових праць НГУ, Дніпропетровськ: НГУ, 2006. № 24. С. 51 55.

7. Понкратов Д.П. Факторы, влияющие на распределение транспортных потоков в городах // Проблемы и перспективы развития транспорта промышленных регионов: Тезисы международной научно-технической конференции (19-21 апреля 2005 г.). – Днепропетровск: НГУ, 2005. – С. 28 – 30.

8. Понкратов Д.П. Моделирование изменения времени проследования и психофизиологического состояния водителя при движении через перекрестки улично-дорожной сети // Городской электротранспорт, электроснабжение и освещение городов: Тезисы ХХХІІІ научно-техническая конференция преподавателей, аспирантов и сотрудников ХНАГХ (11-13 мая 2006 г.). – Харьков: ХНАГХ, 2006. – С. 78.