Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Експлуатація та ремонт засобів транспорту


Ксенофонтова Вікторія Анатоліївна. Розробка методу визначення швидкості транспортного засобу до зіткнення в результаті ДТП: дисертація канд. техн. наук: 05.22.20 / Харківський національний автомобільно-дорожній ун-т. - Х., 2003.



Анотація до роботи:

Ксенофонтова В.А. Розробка методу визначення швидкості транспортного засобу до зіткнення в результаті ДТП. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеню кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.20 – Експлуатація та ремонт засобів транспорту – Харківський національний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ), 2003.

Дисертація присвячена рішенню питань визначення швидкості автомобіля перед зіткненням з нерухомою завадою при ДТП. Мета дослідження – підвищення обєктивності і достовірності експертизи ДТП.

В дисертації розроблено методи визначення швидкості автомобіля до удару, які грунтуються на дослідженні залишкових деформацій елементів конструкції ушкодженого автомобіля. В роботі показано, що величина кінетичної енергії, яку мав автомобіль до зіткнення, можна визначити, якщо точно вимірити ушкодження елементів кузова та шасі. Основу розробленої методики складають фундаментальні рівнення теорії пластичності і методи вирішення обернених задач в переміщеннях. Проведені експериментальні дослідження підтвердили високу точність запропонованої методики.

  1. Анализ існуючих методик визначення швидкості автомобіля до удару показав, що їх застосування повязано з попередніми експериментами на кожній моделі, з їх допомогою неможливо досягнути високої точності результату, так як важко виміряти час удару і сповільнення.

  2. Для визначення швидкості автомобіля перед зіткненням з нерухомою перешкодою пропонується енергетичний підхід, якій не має ваду існуючих методик і відрізняється високою точністю ідентіфікації процесу деформації автомобіля при ДТП і простотою рішення задачі.

  3. Запропоновано про величину кінетичної енергії, яку автомобіль мав до зіткнення, судити за величиною залишкової деформації елементів конструкції.

  4. Розроблена инженерна методика, яка дозволяє за результатами сканерування пошкодженої поверхні визначити енергію деформації досліджуємого обєкту, за якою визначається швидкость автомобіля до удару.

  5. Застосування сплайн-інтерполяції при сканеруванні пошкодженої поверхні дозволяє з точністю до 10% ідентифікувати залишкові деформації, причому точність визначення початкової швидкості автомобіля за розробленою методикою залежить від точності вимірювань деформацій пошкодженого автомобіля.

  6. Застосування наданої методики дозволяє скоротити кількість не розслідуваних ДТП з 69% до 32%.

  7. Запропонований метод дозволяє всі обчислення проводити за допомогою ПЕОМ, що значно скорочує час розслідування ДТП.

  8. Запропонований метод дозволяє визначити нижню межу швидкості автомобіля до удару з точністю до 17%.

  9. Наданий метод дозволяє підвищити достовірність установлення причин ДТП, які повязани з перевищуванням швидкості руху автомобіля.

Публікації автора:

  1. Лаптева В.А., Торлин В.Н. Оптимизация процесса энергопоглощения ударных нагрузок специальными демпфирующими устройствами // Вестник СевГТУ. Вып. 14. – Севастополь: Изд-во СевГТУ. – 1998. – с. 107-109. (Дисертантом отримано рішення задачі методом множителів Лагранжа).

  2. Торлин В.Н., Ксенофонтова В.А. Метод обратных задач для процедур оптимизации конструкторско-технологических решений // Оптимизация производственных процессов. Вып. 1. – Севастополь: Изд-во СевГТУ –1999. – с. 3-6. (Дисертантом складени рівняння у часткових производних для рішення зворотних задач, отримано рішення задачі для складнього обєкта).

  3. Ксенофонтова В.А., Бабкин А.В., Торлин В.Н. Исследование процесса деформации кузова легкового автомобиля при наезде на неподвижное препятствие // Автомобильный транспорт. – Харьков: Изд-во ХНАДУ. – 2002. – с. 56-58. (Дисертантом розроблена методика рішення зворотньої задачі, спроєктовано експериментальне устаткування, виконани експерименти і оброблени їх результати).

  4. Пат. 24677 Україна, МКІ B60R19/02. Енергопоглинаючий пристрій протиударного бампера автомобіля / В.Н. Торлин, В.А. Ксенофонтова (UA). – № 97073555; Заявл. 08.12.97; Опубл. 04.08.98; Бюл. № 5 – 2 с. (Дисертантом запропоновано рішення для підвищення енергопоглинання бамперного пристрою).

Додатковий список публікацій

  1. Ксенофонтова В.А., Торлин В.Н. К вопросу устойчивости панели пола автомобиля // Тезисы докладов международной научно-технической конференции “Проблемы эксплуатации и ремонта автомобильных транспортных средств”. Севастополь: Изд-во СевГТУ. – 1997. - с. 10-11. (Дисертантом реалізовано на ПЭОМ рішення задачі методом Бубнова-Галеркіна).

  2. Лаптева В.А., Торлин В.Н., Пинчук А.А. “Исследование влияния активных составляющих на процесс деформации бампера автомобиля при лобовом ударе” // Материалы II международной научно-технической конференции “Автомобильный транспорт: тенденции развития, высокие технологии, менеджмент и маркетинг”. Севастополь: Изд-во СевГТУ. – 1998. – с. 19-20. (Дисертантом виконувався анализ ефективності бамперного пристрою при ДТП).

  3. Ксенофонтова В.А., Торлин В.Н. Моделирование больших деформаций панели пола автомобиля модифицированными уравнениями Кармана // Материалы III международной научно-технической конференции “Автомобильный транспорт: прогресс, технологии, кадры”. Севастополь: Изд-во СевГТУ. – 1999. – с. 12-18. (Дисертантом виведени рівняння Кармана для панелі змінної товщини і отримано їх рішення в аналитичному вигляді).

  4. Ксенофонтова В.А., Кобец А.А., Огрызков С.В., Торлин В.Н. Воздействие ударных нагрузок на узлы автомобиля // Материалы Республиканской научно-практической конференции “Системотехника на автомобильном транспорте”. Харьков: Изд-во ХГАДТУ. – 1999. – с. 52-55. (Дисертантом отримани виразі для енергії деформації материалу при впливанні ударних навантажень, отримано рішення задачі для кузова легкового автомобіля).

  5. Ксенофонтова В.А., Торлин В.Н. Геометрические и физические параметры безопасного легкового автомобиля // Материалы IV международной научно-технической конференции “Автомобильный транспорт: проблемы и перспективы”. Севастополь: Изд-во СевГТУ. – 2000. – с. 120-122. (Дисертантом отримано рівняння для енергії деформації конструктивних елементів автомобіля).