Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Управління проектами та розвиток виробництва


500. Лобода Андрій Вікторович. Розробка організаційної структури забезпечення якості в автосервісі: дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / Національний транспортний ун-т. - К., 2004. , табл.



Анотація до роботи:

Лобода А.В. Розробка організаційної структури забезпечення якості в автосервісі. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.22 – Управління проектами та розвиток виробництва. – Національний транспортний університет, Київ, 2004.

У роботі виконано дослідження сучасних тенденцій розвитку автосервісної служби та сформульовано наукові передумови для формування організаційно-виробничої структури автосервісних підприємств, що володіє потенційною можливістю для найбільш повного задоволення попиту на автопослуги і забезпечення їх якості.

Проведені дослідження процесів концентрації, спеціалізації і кооперування виробництва як необхідних умов для формування організаційних структур, що забезпечують оптимальний розвиток підприємств та якість послуг з технічного обслуговування і ремонту автотранспортних засобів.

Розроблено структуру виробничих постів та методику визначення їх кількості, методику формування централізованих спеціалізованих виробництв, визначено їх раціональні організаційні форми та методику розрахунку ефективності їх організації за комплексом показників.

  1. На основі виконаних досліджень вирішена науково-практична задача, що має важливе значення для розвитку інфраструктури транспортного комплексу країни і задоволення потреби населення в послугах автосервісу. Уперше на основі результатів аналізу сучасних тенденцій розвитку автосервісної служби сформульовано наукові передумови для формування організаційно-виробничої структури автосервісних підприємств, адаптованої до умов ринкової економіки, що володіє потенційною можливістю для найбільш повного задоволення попиту населення на автопослуги і забезпечення їх якості.

  2. Виконані дослідження процесів концентрації, спеціалізації і кооперування, як необхідних умов для формування структурних змін, дозволяють диференційовано підійти до вирішення задачі оптимального розвитку виробництва з надання автосервісних послуг. Установлено, що вага локальних критеріїв оцінки виробничої структури складає: рівень концентрації – 0,41; рівень спеціалізації – 0,30; рівень кооперації – 0,29.

  3. Виконано аналіз і актуалізацію факторів, що забезпечують функціонування автосервісного виробництва і взаємодіють у процесі реалізації цільової функції по задоволенню потреби клієнтів у сервісних послугах. Чисельне значення факторів складає: віковий склад парку – 0,16; кількість автомобілів у регіоні - 0,15; відстань між виробниками і споживачами послуг - 0,13; умови експлуатації - 0,06 і т.д.

  4. Обґрунтовано структуру постів і робочих місць системи обслуговування і ремонту автомобілів, що наділена потенційними властивостями адаптації її до постійно виникаючих змін процесу формування потоку замовлень і його оперативної реалізації.

  5. Розроблено метод визначення кількості основних, резервних і оперативних постів поточного ремонту автомобілів виходячи з реальної інформації про відмови і трудомісткість виконаних робіт, заданого часу реалізації робіт і оперативного часу персоналу (поста) з урахуванням наявного виробничого потенціалу, що оцінюється коефіцієнтом організаційно-технічного рівня aотр. Інтегральний коефіцієнт aотр фіксує стан виробничої системи і її потенційні можливості для найбільш повного задоволення попиту споживачів на автопослуги.

  6. Розроблено рекомендації з формування виробничої структури автосервісних підприємств, що враховують принципи оптимальної концентрації, спеціалізації і кооперування виробництва по наданню послуг і підтверджують доцільність створення централізованих спеціалізованих підприємств.

  7. Розроблено методику формування централізованих спеціалізованих виробництв і оцінки економічної ефективності від її реалізації. Встановлено, що реалізація програми спеціалізації виробництва дозволяє: збільшити прибуток на 15 – 18 % за рахунок скорочення простоїв рухомого складу у ТО і ремонті з організаційно-технічних причин; скоротити обсяги запасів матеріально-технічних ресурсів у системах розподілу на 8 – 12 % за рахунок організації служби централізованої доставки.

  8. Впровадження результатів досліджень підтвердило їх ефективність, актуальність і значущість для підприємств системи автосервісу. Принципи концентрації і спеціалізації виробництва дозволяють за рахунок підвищення продуктивності праці одержувати питому економію на одиницю ТО і ПР до 10 – 15 %.

  9. Подальші дослідження доцільно проводити у напрямку розробки комплексної системи забезпечення якості послуг з ремонту та технічного обслуговування автомобілів, визначення методів планування і організаційного управління процесами надання послуг в автосервісі.

Публікації автора:

  1. Курников И.П., Лобода А.В. Обеспечение качественного функционирования предприятий автотехсервиса. // Удосконалення конструктивних та експлуатаційних показників автомобілів і дорожніх машин. Збірник наукових праць. – Київ, УТУ, 1998. – с. 42-43.

  2. Курников И., Лобода А., Курников С. Оценка качества технического обслуживания и ремонта автомобилей. // Metody obliczeniowe i badawcze w rozwoju pojazdw samochodowych i maszyn roboczych samojezdnych. – Rzeszw, 1998. – с. 203-206.

  3. Курников И.П., Васадзе Т.Ш., Лобода А.В., Пустовойтенко С.В. Оптимизация процессов формирования производственной структуры автосервисных предприятий. // Автошляховик України, № 3, 1999. – с. 4-6.

  4. Канарчук В.Є., Курніков І.П., Лобода А.В. Методи контролю технічного стану дорожніх транспортних засобів та їх ефективність. // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів. Збірник наукових праць. Випуск 8, 1999. с. 27-32.

  5. Васадзе Т.Ш., Курніков І.П., Лобода А.В., Пустовойтенко С.В., Скороход В.С., Півник Д.А. Оптимізація процесів формування системи якості в автосервісі: загальна концепція. // Автошляховик України, № 3, 2000. – с. 8-11.

  6. Васадзе Т.Ш., Курніков І.П., Лобода А.В., Терещенко Є.В., Пустовойтенко С.В., Скороход В.С., Півник Д.А. Оптимізація процесів формування системи якості в автосервісі: нормативні і ринкові аспекти. // Автошляховик України, № 4, 2000. – с. 8-11.

  7. Васадзе Т.Ш., Курніков І.П., Лобода А.В., Потравний Я.І., Пустовойтенко С.В., Скороход В.С., Півник Д.А. Оптимізація процесів формування системи якості в автосервісі: організаційна та інформаційна складові. // Автошляховик України, № 1, 2001. – с. 4-8.

  8. Лобода А.В. Багатофакторний підхід до формування організаційної структури забезпечення якості в автосервісі. // Вісник (Збірник наукових праць) НТУ і ТАУ, випуск 4. – К., РВВ НТУ, 2000. – с. 239-243.

  9. Курніков І.П., Будніченко В.Б., Лобода А.В. Формування раціональних форм централізованих спеціалізованих виробництв в автосервісі з урахуванням якості послуг. // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів. Збірник наукових праць. Випуск 15. – Київ, 2002. – с. 122-128.