Анотація до роботи:
Коваленко О.Г. Розвиток емпатії та атракції майбутнього педагога як умов професійного спілкування. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2004. Дисертацію присвячено проблемі розвитку емпатії та атракції майбутнього педагога як взаємопов’язаних і взаємозалежних умов професійного спілкування. Проаналізовано сучасний стан розробки проблем професійно-педагогічного спілкування, емпатії та атракції; подано аналіз базових понять дослідження. Обґрунтована актуальність у сучасній освіті проблеми міжособистісної атракції. Теоретично доведено значення емпатії як фактору атракції у педагогічному спілкуванні. Обґрунтовано вивчення показників рівня професійно-педагогічної підготовки, емпатії та атракції майбутнього педагога; охарактеризований методичний інструментарій. Експериментально доведено, що для підвищення рівня професійно-педагогічної готовності майбутніх вчителів необхідно розвивати таку якість студентів, як емпатія у зв’язку з атракцією, що сприяє формуванню їх позитивних відносин з учнями. Розроблено навчальний спецкурс “Емоційні аспекти педагогічного спілкування” як засіб розвитку емпатії та атракції майбутніх педагогів, доведена його ефективність. На цій основі запропоновано методичні рекомендації для викладачів вищих навчальних закладів. |