Анотація до роботи:
Янц Н.Д. Розвиток ідеї проблемного навчання молодших школярів у вітчизняній педагогіці другої половини ХХ століття. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, Харків, 2008. У дисертації представлено ґенезу проблемного навчання, узагальнено науково-педагогічні погляди і внесок провідних учених другої половини ХХ століття в розвиток ідеї проблемного навчання молодших школярів; обґрунтовано етапи становлення та розвитку ідеї проблемного навчання в Україні в досліджуваний період (60-ті рр. – етап наукового обґрунтування теорії проблемного навчання, розвитку пошукового методу в системі початкової освіти; 70-80-ті рр. – етап поглиблення теоретичних розробок питань проблемного навчання та науково-методичного забезпечення його впровадження у практику початкової школи; 90-ті рр. – етап інволюції ідеї проблемного навчання). У науковій роботі досліджено особливості здійснення проблемного навчання школярів у практиці початкової школи (створення проблемних ситуацій, використання проблемних питань, методів проблемного навчання), а також підготовку вчителя до діяльності в умовах проблемного навчання. |