Анотація до роботи:
Авраменко В.І. Розвиток навчальної термінологічної лексики у процесі розбудови української системи освіти (кінець ХІХ ст. – початок 1930-х рр. ХХ століття). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Інститут педагогіки АПН України, Київ, 2003. У дисертаційному дослідженні науково проаналізовано генезу навчальної термінологічної лексики у процесі розбудови української системи освіти (кінець ХІХ – початок 1930 рр. ХХ ст.). У дисертації розкрито провідні етапи розвитку навчальної термінолексики (кінець ХІХ – початок ХХ ст., 1917 – 1920, 1920 – 1933 рр.) та виявлено основні тенденції розвитку навчальної термінологічної лексики в освітньому процесі зазначеного періоду. Висвітлено особливості становлення української термінолексики предметів гуманітарного та природничо-математичного циклів. Визначено роль і значення єдиної уніфікованої термінології у прогресивному поступі національної освіти, зроблено висновки про можливість використання набутого досвіду в практиці вітчизняної школи. Це дасть змогу уникнути помилок при перегляді, заміненні та оновленні наукових і шкільних термінів на сучасному етапі їх розвитку та в перспективі. |