Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Остафійчук Тетяна Василівна. Розвиток педагогічної креативності викладачів-лінгвістів засобами психологічного тренінгу : дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Академія управління Міністерства внутрішніх справ України. — К., 2007. — 270арк. — Бібліогр.: арк. 176-189.



Анотація до роботи:

Остафійчук Т.В. Розвиток педагогічної креативності викладачів-лінгвістів засобами психологічного тренінгу. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника, Івано-Франківськ, 2007.

У процесі дисертаційного дослідження проаналізовано та узагальнено основні підходи до вивчення проблеми педагогічної креативності. Визначено особистісно-процесуальний підхід та структурні компоненти педагогічної креативності. Теоретично обґрунтовано та запропоновано діагностичний інструментарій для дослідження рівня вираженості педагогічної креативності викладачів-лінгвістів. На основі результатів емпіричного дослідження проведено психологічний аналіз творчої діяльності педагогів, внаслідок чого вдалося виявити особливості рівнів розвитку креативності залежно від її структурних компонентів і стилів педагогічної діяльності досліджуваних. Визначено психолого-педагогічні умови розвитку креативності. Запропоновано нові оригінальні засоби психологічного тренінгу педагогічної креативності викладачів-лінгвістів.

Встановлено, що педагогічна креативність викладачів іноземних мов характеризується специфічним змістом, багатокомпонентною структурою та рівнями розвитку. Теоретично обґрунтовано та експериментально підтверджено доцільність розвитку педагогічної креативності викладачів-лінгвістів засобами цілеспрямованого професійно-орієнтованого психологічного тренінгу.

Публікації автора:

  1. Остафійчук Т.В. Діагностика домінуючого стилю педагогічної діяльності та креативності викладачів-лінгвістів // Актуальні проблеми психології: Зб. наук. пр. / За ред. Максименка С.Д. – К.: “Логос”, 2007, т.7, вип. 1. – С. 214-222.

  2. Остафійчук Т.В. Діагностика педагогічної креативності викладачів-лінгвістів // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія №12. Психологічні науки: Зб. наук. пр. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – №17(41). – Част. ІІ. – С. 215-220.

  3. Остафійчук Т.В. Формування креативності викладачів ВНЗ засобами психологічного тренінгу // Актуальні проблеми психології. Том V: Психофізіологія. Медична психологія. Генетична психологія. Вип.5. / За ред. Максименка С.Д. – К.: ІВЦ Держкомстату України, 2006. – С. 178-183.

  4. Остафійчук Т.В. Програма тренінгу креативності викладачів-лінгвістів з різними стилями діяльності // Актуальні проблеми психології: Психологічна теорія і технологія навчання / За ред. С.Д. Максименка, М.Л. Смульсон. – К.: Міленіум, 2007. – Т.8, вип. 4. – С. 99-107.

  5. Остафійчук Т.В. Психологічні особливості впровадження інноваційних технологій викладання у вищих навчальних закладах МВС України // Проблеми пенітенціарної теорії і практики. – Тернопіль: “Леся”, 2005. – №10. – С.799-803.

  6. Остафійчук Т.В. Використання комп’ютерних технологій навчання у вищих навчальних закладах МВС України // Проблеми пенітенціарної теорії і практики. – К.: МП “Леся”, 2003. – №8. – С.421-430.

  7. Остафійчук Т.В. Мовна підготовка як складова виховання і професійного становлення курсантів // Зб. наукових праць №30. Частина ІІ (Спец. випуск). – Хмельницький: Вид-во Національної академії ДПСУ, 2004. – С. 163-166.

  8. Остафійчук Т.В. Використання психологічного тренінгу у практиці удосконалення професійної майстерності викладачів іноземної мови у ВНЗ // Теорія та досвід застосування тренінгових технологій у практичній психології: Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конф. Київ, 20.10.2005 р. / За ред. Л.І. Мороз. – К.: КЮІ КНУВС, 2005. – С. 138-144.

  9. Остафійчук Т.В. Використання комп’ютерних технологій навчання у вищих навчальних закладах: досвід і перспективи // Проблеми застосування інформаційних технологій, спеціальних технічних засобів у діяльності ОВС, навчальному процесі, взаємодії з іншими службами: Матеріали наук.-практ. семінару. – Львів: Вид-во Львівського юрид. ін-ту КНУВС, 2005. – С. 237-242.

  10. Остафійчук Т.В. Організація наукової роботи студентської молоді: психологічний аспект // Жінка в науці та освіті: минуле, сучасність, майбутнє: Матеріали Третьої Міжнар. наук.–практ. конф. Київ, 3-5.11.2005. – К.: НТУУ “КПІ”, 2005. – С. 214-217.

  11. Остафійчук Т.В. Застосування комп’ютерних технологій у викладанні іноземної мови юристам // Інноваційні технології у вищій юридичній освіті: Зб. матеріалів Міжнар. наук.-метод. конф. Київ, 25-28 травня 2005 р. / Відп. ред. Н.В. Артикуца. – К.: Стилос, 2005. – С. 327-334.

  12. Остафійчук Т.В. Психолого-педагогічні аспекти навчання іноземним мовам вихованців школи-інтернату // Сучасні підходи інтеграції та соціалізації дітей з особливими потребами: Матер. міжнар. наук.-практ. конф. Луцьк, 25-28.05.2005 – Луцьк: Вид-во ВДУ ім. Л. Українки, 2006. – С. 303-308.

  13. Остафійчук Т.В. Тренінг як основа запровадження інтерактивних технологій навчання (на прикладі викладання іноземних мов) // Психологічні тренінгові технології у правоохоронній діяльності: науково-методичні та організаційно-практичні проблеми впровадження і використання, перспективи розвитку: Матеріали міжнар. наук.-практ. конф., Донецьк, 26-27 травня 2006 р. – Донецьк: ДЮІ ЛДУВС, 2006. – С. 286-291.

  14. Остафійчук Т.В. Наукова робота курсантів — один із важливих елементів підготовки майбутніх співробітників пенітенціарної системи // Зб. статей молодих науковців. – К.: РВВ КІВС, 1999. – С. 48-50.

  15. Остафійчук Т.В. Дистанційна освіта для осіб з особливими потребами // Актуальні питання супроводу дітей з особливими потребами: медичні, психологічні, педагогічні аспекти: Матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. Луцьк, 26-29.09.2006 р. – Луцьк: Вид-во ВДУ ім. Лесі Українки, 2006. – С. 184-188.

  16. Бажанюк В.С., Остафійчук Т.В. Принципи побудови психологічного тренінгу креативності для майбутніх професіоналів // Психологічні тренінгові технології у правоохоронній діяльності: науково-методичні та організаційно-практичні проблеми впровадження і використання, перспективи розвитку: Матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. Донецьк, 24-25.05.2007. – Донецьк: ДЮІ ЛДУВС, 2007. — С. 150-154.

  17. Остафійчук Т.В. Модель побудови психологічного тренінгу креативності викладачів-лінгвістів з різними стилями діяльності // Нові технології навчання: психологічні проблеми: Тези доповідей науково-практичної конференції. Київ, 15-16 травня 2007 р. / За ред. С.Д. Максименка, М.Л. Смульсон. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2007. – С. 101-103.