Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Загальна педагогіка, історія педагогіки і освіти


Король Лариса Леонідівна. Розвиток педагогічної майстерності як складової педагогічної майстерності майбутнього вчителя в Полтавському педагогічному інституті (1970-1990 рр. ХХ ст.) : Дис... канд. наук: 13.00.01 - 2007.



Анотація до роботи:

Король Л.Л. Розвиток педагогічної майстерності як складової професійної підготовки майбутнього вчителя в Полтавському педагогічному інституті (1970–1990 рр. ХХ ст.). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, Харків, 2007.

У дисертації вперше здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз проблеми розвитку педагогічної майстерності як складової професійної підготовки майбутнього вчителя в Полтавському державному педагогічному інституті імені В.Г.Короленка в 1970–1990 рр. Розглянуто генезу, обґрунтовано передумови, етапи і тенденції розвитку педагогічної майстерності в діяльності цього ВНЗ, а також з’ясовано шляхи актуалізації досвіду Полтавського педагогічного інституту означеного періоду в сучасній практиці професійної підготовки майбутнього вчителя.

У ході дослідження доведено, що розвиток педагогічної майстерності в Полтавському державному педагогічному інституті як ключовий напрям цільової комплексної програми „Вчитель” (Школа–педвуз–школа)”, став вагомим професіоналізуючим чинником у царині тогочасної педагогічної освіти. На відміну від панівного в досліджуваний період діяльнісного розуміння сутності феномена педагогічної майстерності вчителя, науковці ПДПІ акцентували увагу на пріоритеті професійних властивостей особистості, втіливши оригінальний концептуальний підхід у курсі „Основи педагогічної майстерності”.

Публікації автора:

Статті в наукових фахових виданнях

1. Король Л.Л. Педагогічна майстерність вчителя: традиції та інновації // Педагогіка та психологія професійної освіти. – 2002. – № 4. – С. 56-65.

2. Король Л.Л. Поліпарадигмальність як сутнісна характеристика педагогічної майстерності // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Зб. наук. пр. – Київ–Вінниця: Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2002. – Ч. 2. – С. 295-299.

3. Король Л.Л. Професійно-педагогічна підготовка вчителя у світлі парадигмального підходу // Зб. наук. пр. Полтавського державного педагогічного університету імені В.Г.Короленка. – Полтава, 2002. – Вип. 5/6 (26–27). – С. 191-197.

4. Король Л.Л. У вимірі поєднання досвіду та інновацій // Проблеми сучасної педагогічної освіти: Зб. наук. пр. – К.: Педагогічна преса, 2003. – Вип. 5. – С. 155-162.

5. Король Л.Л. Професіоналізація підготовки майбутнього вчителя у Полтавському педагогічному інституті (70–90-ті рр. ХХ ст.) // Проблеми сучасної педагогічної освіти: Зб. наук. пр. – Ялта: Кримський державний гуманітарний інститут, 2004. – Вип. 6. – Ч. 1. – С. 251-255.

6. Король Л.Л. Удосконалення професійної підготовки майбутнього вчителя у діяльності Полтавського педагогічного інституту імені В.Г.Короленка (70–90-ті рр. ХХ ст.) // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Зб. наук. пр. – Київ–Вінниця: Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2004. – Вип. 6. – С. 459-464.

7. Король Л.Л. Дефініційні артикуляції поняття „педагогічна майстерність” // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. пр. – Київ–Запоріжжя: Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2004. – Вип. 32. – С. 199-206.

8. Король Л.Л. Становлення курсу „Основи педагогічної майстерності” у Полтавському педагогічному інституті (1975–1990 рр.) // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. пр. – Київ–Запоріжжя: Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2004. – Вип. 33. – С. 192-199.

9. Король Л.Л. Сучасні концептуальні підходи до поняття „педагогічна майстерність учителя” // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені В.Винниченка. – Кіровоград, 2005. – Вип. 60. – Ч. 2. – С. 281-286.

10. Король Л.Л. Структура педагогічної майстерності вчителя у наукових дослідженнях // Проблеми сучасної педагогічної освіти: Зб. наук. пр. – Ялта: Кримський гуманітарний університет, 2005. – Вип. 8. – Ч. 1. – С. 185-191.

Публікації в інших виданнях

11. Король Л.Л. Доба нової якості: проблеми підготовки вчителя у контексті європейських реформ вищої освіти // Євробюлетень. – 2002. – № 3. – С. 6-12.

12. Король Л.Л. Актуальні питання професійно-педагогічної підготовки майбутнього вчителя // Витоки: Альманах Української асоціації Антона Макаренка. – Полтава: Полтавський державний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, 2003. – Вип. 1. – С. 71-72.

13. Король Л.Л. Ідеї гуманізації професійної підготовки майбутнього вчителя у діяльності Полтавського педагогічного інституту (70–90-ті рр. ХХ ст.) // Витоки: Альманах Української асоціації Антона Макаренка. – Полтава: Полтавський державний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, 2004. – Вип. 2. – С. 67-69.

Матеріали конференцій

14. Король Л.Л. Актуальні питання професійної компетентності сучасного вчителя // Соціально-педагогічні проблеми сучасної середньої та вищої освіти в Україні: Зб. наук. пр. – Житомир: Житомирський державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2002. – С. 28-30.

15. Король Л.Л. Антон Семенович Макаренко як фундатор концепції педагогічної майстерності // А.С.Макаренко и мировая педагогика: Материалы международного семинара (8-10 апреля 2002 г.). – Полтава: Полтавский государственный педагогический университет имени В.Г.Короленко, 2002. – С. 91-92.

16. Король Л.Л. Педагогічна майстерність як поліпарадигмальна модель підготовки майбутнього вчителя // Педагогічна майстерність як сучасна технологія розвитку особистості майбутнього вчителя: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (4-6 березня 2002 р.). – Полтава: АСМІ, 2002. – С. 131-137.

17. Король Л.Л. Гуманістична модель підготовки майбутнього вчителя // Педагогічні засади формування гуманістичних цінностей природничої освіти, її спрямованості на розвиток особистості: Зб. матеріалів міжнародної науково-практичної конференції (29-30 травня 2003 р.). – Полтава: АСМІ, 2003. – С. 108-110.

18. Король Л.Л. Організація самостійної роботи студентів у контексті програми „Вчитель” Полтавського педагогічного інституту (70–90-ті рр. ХХ ст.) // Самостійна робота студентів у структурі сучасної освіти: Матеріали регіональної науково-практичної конференції (22 квітня 2004 р.). – Полтава: АСМІ, 2005. – С. 49-54.

19. Король Л.Л. Професійна підготовка майбутнього вчителя у контексті Болонського процесу // Болонський процес: модернізація змісту природничої педагогічної освіти: Зб. матеріалів міжнародної науково-практичної конференції (26-27 травня 2005 р.). – Полтава: АСМІ, 2005. – С. 31-33.