Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Малех Петро Іванович. Розвиток підприємств інфраструктури автомобільного транспорту : Дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Науково-дослідний економічний ін-т (НДЕІ) Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції. Львівське відділення. — Л., 2004. — 203арк. — Бібліогр.: арк. 181-189.



Анотація до роботи:

Малех П.І. Розвиток підприємств інфраструктури автомобільного транспорту. – Рукопис

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – економіка, організація і управління підприємствами. – Національний транспортний університет, Київ, 2005.

Дисертацію присвячено питанням розвитку підприємств інфраструктури автозаправних комплексів. Удосконалено класифікацію факторів, які безпосередньо впливають на конкурентоспроможність підприємств і фірм роздрібного нафтобізнесу. Удосконалена методика розрахунку ефективності капітальних вкладень на основі дисконтування від інвестованих капіталовкладень з урахуванням можливих ризиків дозволяє науково обґрунтувати і передбачити перспективи розвитку інвестиційної діяльності автозаправних фірм. Запропонована класифікація видів послуг в системі підприємств інфраструктури з обслуговування автозаправних засобів. Конкретизовані основні переваги автозаправних комплексів. Визначені граничні ймовірності станів, які дозволяють отримати відповідну систему лінійних алгебраїчних рівнянь для знаходження основних характеристик АЗК при заправці, мийці, технічному обслуговуванні і ремонті автозаправних засобів, що є дуже важливим моментом при вирішенні проблеми раціонального розміщення АЗК. В цілях конкретизації можливих ризиків інвестицій на будівництво нових або реконструкцію діючих автозаправних станцій пропонується використати метод визначення інвестиційного ризику за допомогою інтегрального ризику. Розроблена економіко-математична модель розрахунку оптимального асортименту продукції при наявності цільових функціях максимізації прибутку та мінімізації ризику і певних обмеженнях інвестицій у кожен з видів продукту і на межі запасу продукту для оптимізації величин грошових потоків в умовах ризиковості і для проектування оптимальної асортиментної структури АЗК зафіксовано VAR – (Value at Risk).

  1. У дисертації здійснено теоретичне узагальнення і представлено нове вирішення наукової задачі, яка полягає у розробці теоретичних положень та методичних основ розвитку підприємств інфраструктури автомобільного транспорту, а саме-автозаправних комплексів (АЗК). Вивчення літературних джерел та практики функціонування вітчизняних та зарубіжних автозаправних підприємств дало можливість виявити, що вони є економічно вигідними і менш ризиковими лише у тому випадку, коли на них клієнтам пропонується не менш ніж 6-12 різноманітних послуг, коли пов’язують аспект зручності і економії часу при виконанні автосервісних послуг за одну зупинку автомобіля на автозаправних станціях.

  2. На підставі дослідження конкретизовано класифікацію факторів, які безпосередньо впливають на конкурентоспроможність підприємств і фірм автотранспортної інфраструктури, що дозволяє оцінити позицію, на якій знаходяться конкретні підприємства і фірми, котрі займаються роздрібною торгівлею світлими нафтопродуктами і надають клієнтам додаткові послуги.

  3. Основу оцінки фінансово-господарського стану автозаправного підприємства ставлять такі чотири групи показників: оборотність активів, прибутковість капіталу, фінансова стійкість, ліквідність активів. Інтегральна оцінка фінансово-господарського стану автозаправного підприємства визначається на основі розрахунків індексів відповідних показників стосовно базових їх значень, скоригованих на відповідні коефіцієнти значимості показників.

  4. Проведений економічний аналіз фінансово-господарської діяльності АЗС дав можливість виявити відхилення від бізнес-планів, чи договірних зобов’язань, квот, а також причини їх виникнення. Це в свою чергу дає можливість активно впливати на виробничий процес автозаправних і автосервісних послуг, виправляти похибки і недоліки в роботі.

  5. Доведено переваги автозаправних комплексів, а саме: низька вартість будівництва окремих автозаправних і автосервісних об’єктів; експлуатаційні затрати на АЗК нижчі, ніж сумарні затрати на кожному з окремих об’єктів автозаправних і автосервісних послуг; АЗК максимально наближені до споживача і створюють максимум зручності для нього, тобто щоб споживач за одну зупинку автомобіля зміг вирішити ряд проблем, поєднавши таким чином зручність і економію часу.

  6. З метою конкретизації можливих ризиків інвестицій на будівництво нових або реконструкцію діючих автозаправних станцій в дисертації пропонується метод визначення інвестиційного ризику за допомогою інтегрального коефіцієнта ризику. Його використання дозволяє визначити сукупність ризиків, які суттєво впливають на результат інвестиційної діяльності, розробити відповідні заходи щодо їх мінімізації і тим самим забезпечити прийняті умови для діяльності широкого кола інвесторів.

  7. Запропоновано алгоритм проведення виробничого процесу технічного обслуговування і поточного ремонту автотранспортних засобів на АЗК. На основі якого можна чітко простежити послідовність виконання технологічних операцій проведення технічного обслуговування і поточного ремонту автотранспортних засобів з точки зору клієнта і автозаправного комплексу, зробити висновки про ефективність надання цих послуг на АЗК, тривалість їх проведення. Крім цього запропонована методика визначення тривалості виробничого процесу ТО і ПР автомобілів на АЗК з точки зору клієнта і автозаправного комплексу.

Публікації автора:

Публікації у фахових виданнях

  1. Малех П.І. Оцінка фінансового стану автозаправних комплексів // Формування ринкових відносин в Україні: Збірник наукових праць. Вип.3 (34) / Наук.ред.. І.К.Бондар. – К., 2004.– С. 113-118.

  2. Малех П.І. Сутність та значення інфраструктури автомобільного транспорту // Формування ринкових відносин в Україні: Збірник наукових праць. Вип.4 (35) / Наук.ред.. І.К.Бондар. – К., 2004.– С. 76-80.

  3. Малех П.І. Вдосконалення організаційних форм надання автозаправних та автосервісних послуг //Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів: Наук. журнал. Вип.17. – К.:НТУ, ТАУ, 2003. – С.196-200.

  4. Малех П.І. Організація технічного обслуговування і поточного ремонту автотранспортних засобів на комплексних автозаправних станціях //Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. Вісник НУ “Львівська політехніка”, №457. – Львів. Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2002. – С. 3-10.

  5. Малех П.І. Завдання раціонального розміщення автозаправного комплексу // Проблеми економіки та управління. Вісник НУ “Львівська політехніка”, №448. – Львів. Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2002. – С. 162-167.

  6. Малех П.І. Особливості визначення ефективності капіталовкладень в сфері автозаправних послуг // Логістика. Вісник НУ “Львівська політехніка”, №446. – Львів. Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2002. – С. 223-230.

  7. Коркуна І.І., Малех П.І. Оцінка ризику будівництва нових і реконструкції діючих автозаправних станцій // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. Вісник НУ “Львівська політехніка”, №436. – Львів. Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2001. – С. 216-219 (Особистий внесок автора: розробка інтегрального коефіцієнта ризику будівництва нових і реконструкції діючих автозаправних станцій).

  8. Малех П.І. Автозаправні комплекси. Концепції і перспективи розвитку // Логістика. Вісник НУ “Львівська політехніка”, №424. – Львів. Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2001. – С. 215-222.

  9. Попко О.В., Малех П.І. Управлінський облік як складова концепції ефективного управління підприємництвом // Логістика. Вісник ДУ “Львівська політехніка”, №390. – Львів: Вид-во ДУ “Львівська політехніка”, 2000. – С. 119-123.

Додаткові публікації

  1. Малех П.І. Особливості розміщення автозаправних станцій в регіоні // Підприємництво в Україні. Збірник тез доповідей. Львів. Вид-во ДУ “Львівська політехніка”, Інститут підприємництва та перспективних технологій, 2000. – С.125-127.

  2. Корнелюк Й.А., Гошко Л.В., Малех П.І. Проблеми створення і раціонального розміщення автозаправного комплексу //Міжнародна науково-прикладна конференція. Менеджмент і міжнародне підприємництво. Збірник матеріалів. Львів. Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2001. – С. 53-54 (Особистий внесок автора: сформульовано задачі розміщення АЗК як об’єднання скінченого числа “М” систем масового обслуговування).

  3. Давидяк С.І., Малех П.І. Класифікація видів послуг у системі інфраструктури підприємств з обслуговування автотранспортних засобів // Materialy XII miedzynarodowey SAKON’OO. Metody obliczeniowe i badawcze w rozwoju pojazdow saochodowych i maszyn roboczych samojezdownych. Zarzgdzanie i marketing w motoryzacji. Reszow/ 26-29 wrzesien 2001. – С.55-58 (Особистий внесок автора: розробка класифікації видів послуг в системі інфраструктури підприємств з обслуговування автотранспортних засобів).

  4. Малех П.І. Основні напрями та економічні проблеми розвитку станцій технічного обслуговування автотранспортних засобів //Науково-виробничий журнал “Проектування, виробництво та експлуатація автотранспортних засобів, поїздів та нафтогазопроводів”. Львів. Вид-во “Національний транспортний університет України”, “Транспортна Академія України”, 2002, №9. – С. 130-133.