Анотація до роботи:
Подолянюк О.Л. Розвиток професійної позиції шкільного психолога у післядипломній освіті. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України. Київ, 2004. Дисертацію присвячено вивченню професійної позиції шкільного психолога, її розвитку в системі післядипломної освіти. В роботі відображені основні напрямки та підходи до визначення професійної позиції психолога. Розкрито зміст професійної позиції, що розуміється як цілісне смислове утворення особистості і відображає стійку систему ставлень до професії, до учасників освітнього процесу, до самого себе, включає оцінку професійного досвіду, реальності, перспектив, а також власних домагань, що реалізуються в тій чи іншій мірі в обраній діяльності. В роботі визначено основні складові, встановлено психологічні особливості та роль професійної позиції в діяльності шкільного психолога, а також рівень сформованості професійної позиції у початкуючих шкільних психологів. Запропоновано систему психологічного та методичного забезпечення її розвитку в процесі післядипломної освіти, що включає такі основні напрямки: підвищення рівня психологічної компетентності психологів, розвиток системи цінностей та активізацію процесу самопізнання, організацію професійного спілкування психологів. Показано, що динаміка розвитку професійної позиції полягає у зміні ставлення особистості до себе, на основі усвідомлення та розвитку власної системи цінностей, створення ідеального образу професіонала, розвитку особистісної та професійної рефлексії. |