Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Веремчук Анна Миколаївна. Розвиток професійної рефлексії майбутнього вчителя іноземної мови. : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2009.



Анотація до роботи:

Веремчук А.М. Розвиток професійної рефлексії майбутнього вчителя іноземної мови. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут психології ім.Г.С.Костюка АПН України, Київ, 2009.

Дисертацію присвячено вивченню особливостей розвитку професійної рефлексії майбутнього вчителя іноземної мови.

У роботі показано, що формування професійної рефлексії – це складний організований процес, в якому системоутворюючим компонентом є особистісна включеність студентів в нього.

Обгрунтовано, що процес формування професійної рефлексії у майбутніх вчителів іноземної мови стане ефективним, якщо: 1) модель цього процесу включатиме етапи розвитку особистісної рефлексії, інтелектуальної рефлексії та метарефлексії; 2) в процесі професійного становлення студентів буде створений і реалізований комплекс умов, що передбачають: а) актуалізацію потреби майбутніх фахівців в професійному самопізнанні і саморозвитку; б) вихід студентів в рефлексивну позицію; в) ініціацію і стимулювання рефлексивного досвіду в процесі професійно-освітньої діяльності; г) сформованість мотиваційного, змістового та операційного компонентів готовності до здійснення професійної діяльності; 3) даний комплекс умов найбільш ефективно сприятиме формуванню професійної рефлексії студентів в рефлексивно організованій діяльності.

Публікації автора:

  1. Веремчук А.М. Вивчення рефлексії в системі знань / А.М. Веремчук // Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2008. – Т. 10, вип. 3. – С. 65–74.

  2. Веремчук А.М. Психологічне вивчення самоактуалізації та самореалізації особистості / А.М. Веремчук // Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2004. – Т. 6, вип. 5. – С. 291–298.

  1. Веремчук А.М. Психологічні засади формування професійної рефлексії майбутніх вчителів / А.М. Веремчук // Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2007. – Т. 1, вип. 19. – С. 90–94.

  2. Веремчук А.М. Рефлексія в професійній діяльності педагога / А.М. Веремчук // Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2007. – Т. 7, вип. 10. – С. 56–63.

  3. Веремчук А.М. Становлення професійної рефлексії вчителя / А.М. Веремчук // Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2006. – Т. 8, вип. 9. – С. 72–76.

  4. Веремчук А.М. Умови формування професійної рефлексії майбутніх вчителів / А.М. Веремчук // Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2007. – Т. 5, вип. 6. – С. 52–61.

  5. Прищепа А.М. Мотивації особистісного зростання та підвищення професійної кваліфікації педагога в сучасній школі / А.М. Прищепа // Наукові записки Острозької академії. – Серія “Педагогіка і психологія”. – Вип. 5. – Остріг, 2004. – С. 309–318.