Байєр Ольга Миколаївна. Розвиток саморегуляції старших дошкільників у взаємодії з однолітками і дорослими. : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2008.
Анотація до роботи:
Байєр О.М. Розвиток саморегуляції старших дошкільників у взаємодії з однолітками і дорослими. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут психології імені Г.С. Костюка АПН України, Київ, 2008.
Дисертацію присвячено проблемі дослідження саморегуляції старших дошкільників у взаємодії з однолітками і дорослими. Проаналізовано стан розробки наукової проблеми в сучасній психолого-педагогічній науці; подано аналіз ключових понять дослідження; визначено та обґрунтовано особливості актуалізації структурних компонентів акту психічної саморегуляції дошкільника в різних видах діяльності.
Експериментально виявлено тенденції щодо рівня розвитку структури акту психічної саморегуляції в ігровій діяльності, праці, спілкуванні та в ситуації конструювання; розроблено та адаптовано до предмета дисертаційного дослідження діагностичний інструментарій для визначення рівня розвитку психічної саморегуляції дошкільників.
18
У дисертаційному дослідженні апробовано і перевірено нові психолого-педагогічні підходи щодо цілеспрямованого управління процесом розвитку саморегуляції старших дошкільників у різних специфічно дитячих видах діяльності; обґрунтовано, що функціональним центром акту психічної саморегуляції довільної поведінки дошкільника є позитивний образ-Я; сформульовано науково-методичні рекомендації, доведено доцільність застосування цілеспрямованої роботи щодо оптимізації управління процесом розвитку саморегуляції старших дошкільників у взаємодії з однолітками і дорослими.
Публікації автора:
Навчальна програма:
Байєр О.М. Напрям “Соціалізація” / О.М. Байєр // Дитина в дошкільні роки. Програма розвитку, навчання та виховання дітей / А.М. Богуш, О.П. Аматьєва, О.М. Байєр та ін.; Наук. керів. К.Л. Крутій. – Запоріжжя: ТОВ “ЛІПС” ЛТД, 2000. – С. 22; 37-38; 52-54; 88-89; 132-133; 223-225.
Статті в наукових фахових виданнях, включених до списку ВАК України:
Байєр О.М. Для розвитку особистості дитини / О.М. Байєр // Дошкільне виховання. – 1995. – №10. – С. 13.
Байєр О.М. Психічна саморегуляція старших дошкільників (психолого-педагогічні умови розвитку) / О.М. Байєр // Практична психологія та соціальна робота. – 2004. – №7. – С. 70-73.
Байєр О.М. Розвиток психічної саморегуляції старших дошкільників у різних видах доступної дитині довільної активності / О.М. Байєр // Социальные технологии: актуальные проблемы теории и практики: Межд. межвуз. сб. научн. работ. – Киев – Запорожье – Одесса: КНУ им. Т. Шевченко, ОНУ им. И.И. Мечникова, ЗНУ, ГУ “ЗИГМУ”, 2005. – Выпуск 26. – С. 20-29.
Байєр О.М. Виявлення рівня розвитку структури психічної саморегуляції старших дошкільників в умовах ситуації конструювання / О.М. Байєр // Проблеми загальної та педагогічної психології: Зб. наук. праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2005. – Т.VII, Вип. 3. – С. 16-24.
Байер О.Н. Педагогическое общение как система социально-ценностных отношений и управление развитием саморегуляции дошкольника / О.Н. Байер // Гуманітарний вісник ДНВЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди”: Наук.-теоретич. зб. – Переяслав-Хмельницький, 2007. – С. 3-6.
Байєр О.М. Розвиток саморегуляції старших дошкільників як умова успішної підготовки до шкільного життя / О.М. Байєр // Актуальні проблеми психології. Психолого-педагогічні основи розвитку особистісного потенціалу дитини в сучасному суспільстві: Зб. наук. статей / За заг. ред. проф. С.Д. Максименка та канд. психол. наук С.О. Ладивір. – К., 2007. – Том IV. – С. 17-23.
Методичні посібники і статті в нефахових виданнях та тези доповідей на наукових конференціях і семінарах:
Байєр О.М. Організація взаємодії дошкільника з дорослими і однолітками як фактор розвитку саморегуляції / О.М. Байєр // Шляхи розвитку здібностей у дітей дошкільного віку. Зб. наук. праць. – Київ – Запоріжжя. – 1999. – Вип. 16. – Ч.1. – С. 23-28.
17
Байер О.Н. Определение готовности к обучению в школе: Науч.-метод. пособ. / О.Н. Байер, Е.Н. Сыроватко. – Запорожье: Премьер, 2002. – С. 4; 37-98; 109-113; 122-127; 144-154.
Байєр О.М. Психолого-педагогічні умови розвитку психічної саморегуляції старших дошкільників / О.М. Байєр // Теорія і практика особистісно-орієнтованої освіти: Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. Запоріжжя, 8-10 квітня 2003 р. – Київ – Запоріжжя: Просвіта, 2003. – Ч.2. – С. 214-219.
Байєр О.М. До проблеми вивчення психічної саморегуляції довільної активності старших дошкільників / О.М. Байєр // Дошкільна освіта. – 2005. – № 4(10). – С. 48-54.
Байер О.Н. Комплексное изучение готовности ребенка к школьному обучению: диагностический инструментарий / О.Н. Байер. – Запорожье: ООО “ЛИПС” ЛТД, 2006. – 59 с.
Байєр О.М. Охорона емоційного здоров’я дитини в умовах сучасного дошкільного навчального закладу // Матеріали Всеукр. форуму “Здоров’я дітей – майбутнє України”. Частина І. – К., 2007. – С. 52-57.
Байєр О.М. Особливості розвитку саморегуляції старших дошкільників як умова успішної підготовки до шкільного життя // Теорія та практика життєтворчості: Матеріали міжреґіональної наук.-практ. конф. / За заг. ред. проф. К.Л. Крутій, проф. А.І. Павленко. Запоріжжя, 29-30 березня 2007 р. – Запоріжжя: ТОВ “ЛІПС” ЛТД, 2007. – С. 12-20.