Анотація до роботи:
Тітов І.Г. Розвиток творчої уяви молодших школярів як компонент становлення їхньої суб’єктності. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – “Педагогічна та вікова психологія”. – Центральний Інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України, Київ, 2007. Дисертаційне дослідження присвячене проблемі розвитку творчої уяви молодших школярів як компонента становлення їхньої суб’єктності. В результаті проведеного аналізу теоретико-методологічних аспектів проблеми конкретизований психологічний зміст категорії “суб’єктність”, виявлені особливості процесу становлення суб’єктності учнів молодшого шкільного віку, розглянута роль творчої уяви у цьому процесі. Емпірично з’ясовано, що суб’єктність молодших школярів є складним системним утворенням, яке містить мотиваційно-смисловий, регуляційний, самооціночно-рефлексивний та пізнавальний (у тому числі, й імажинативний) компоненти. Досліджено, що творча уява у структурі суб’єктності учнів реалізує ціле- та смислоутворювальну, моделюючу, перетворювально-евристичну, регулюючу функції. Запропоновано методику розвитку творчої уяви молодших школярів у структурі їхньої суб’єктності, яка була успішно апробована та впроваджена в навчально-виховний процес ряду загальноосвітніх шкіл. |