Анотація до роботи:
Грек О.М. Розвиток візуальної креативності підлітків засобами комп’ютерного тренінгу. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07. – педагогічна та вікова психологія. – Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського, Одеса, 2009. Дисертація присвячена дослідженню розвитку візуальної креативності підлітків за допомогою комп’ютерного тренінгу. В роботі уточнено поняття «візуальна креативність», розкрита її структура. Дослідження візуальної креативності відбувалось в рамках стратегіально-семантичного підходу до вивчення візуального мислення. Досліджено особливості розвитку візуальної креативності в підлітковому віці. Встановлено взаємозв’язки між візуальною креативністю та іншими процесуальними компонентами візуального мислення, а також взаємозв'язок між візуальною та вербальною креативністю протягом підліткового віку. Проаналізовано ефективність використання комп’ютерних технологій в розвитку візуального мислення, зокрема візуальної креативності. Розроблено комп’ютерний тренінг з розвитку візуальної креативності підлітків, який ґрунтується на психологічних принципах. В основу тренінгу покладено рішення дивергентних задач. Проведено апробацію тренінгу та встановлено ефективність його використання з метою підвищення рівня розвитку візуальної креативності у підлітків. |