Анотація до роботи:
Лосєва Н.М. Самореалізація викладача вищого навчального закладу як загальнопедагогічна проблема. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Харків, 2007. У дисертації досліджено проблему самореалізації викладача вищого навчального закладу у професійно-педагогічній діяльності. Здійснено комплексний аналіз проблеми, поглиблено теоретичні уявлення щодо сутності самореалізації викладача в педагогічній діяльності. Розроблено, обґрунтовано та експериментально перевірено концептуальну модель самореалізації викладача вищої школи, яка здійснюється у трьох площинах – аксіологічній, інформаційно-гносеологічній, діяльнісній і складниками якої є цільовий, особистісний, змістовний, операційно-діяльнісний, результативно-рефлексивний компоненти. Обґрунтовано умови, що сприяють самореалізації викладача вищого навчального закладу в педагогічній діяльності, розроблено й апробовано науково-методичне забезпечення процесу самореалізації викладача, запропоновано ефективні форми актуалізації прагнення до самореалізації, визначено методи діагностики рівня самореалізації. |